Wat doen vrouwen op het internet?

6 mei 2004, 18:26

Een (deels?) door Procter & Gamble gesponsord onderzoek toont aan dat vrouwen werkelijk alles doen op het internet, behalve ‘t zoeken naar schoonmaaktips en -middelen.

Rachel, who gives her age as “almost 23,” is a recent transplant to San Francisco from Chicago. She is dressed in jeans, sneakers, a T-shirt, a zip-up hoodie and a belt decorated with pink flamingos and palm trees. She gamely tries to explain to the suits clustered around her exactly what it is that she does on the Internet.

The short answer: Um, everything.

A habitu? of Craigslist, Rachel says she has used the Net to find a roommate, find her apartment in Hayes Valley, and find her part-time job. If she gets lost and doesn’t have Net access, she’ll call a friend who does and ask her to go to MapQuest and get directions. She pays all her bills online and reads the news on S.F. Gate and N.Y. Times.com, two sites she doesn’t even bother to refer to by the names of the newspapers they represent. She’s selling a car online right now.

One exec asks Rachel, who first logged on in 1994, when she was 12, “What percentage of your life is influenced by the Internet?” Her answer: 100 percent.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!