Waar ligt het plafond van MySpace?

Waar ligt het plafond van MySpace?

Waar ligt het plafond van MySpace?

Het social network MySpace is met ca. 50 miljoen geregistreerde leden veruit de grootste online community die we kennen. Ook als we kijken naar het aantal bezoekers per dag dan staat het inmiddels in de top-10 en laat het grote nieuwssites als NY Times en CNN achter zich. In de recent gepubliceerde top-15 social networksites heeft MySpace maar liefst 75,6% markaandeel gevolgd door ‘concurrenten’ als TheFaceBook (8,3%) en Xanga (7,3%).

Indrukwekkende cijfers waarbij ik me steeds vaker afvraag waar het plafond ligt van MySpace. Vooralsnog lijken ze prima te voldoen aan de criteria die ik eerder noemde als succesfactoren voor online communities.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Eerlijk gezegd denk ik dat de groei er nog niet uit is. Ook omdat ik verwacht dat er een Google-achtig effect gaat ontstaan: als je in een social network deelneemt, kies je die waar 'iedereen' zit. Dit gaat leiden tot erosie bij andere communities waarvan leden dan of stoppen of ook overstappen. Niches en lokale/anderstalige communities kunnen zich goed blijven handhaven.

    geplaatst op
  • Ik vind het niet zo waardevol om myspace te vergelijken met "andere" sociale netwerken. Myspace is net zo goed een weblog/ hosting provider, waar eenrichtingsverkeer een heel veel gebruikte mogelijkheid is.

    Sites als Geocities en Blogger zouden van mij met zo goed in deze lijst kunnen staan, dan is het marktaandeel iets minder overweldigend.

    Hier nog een leuke analyse van het succes van myspace, op basis van het anarchistische design:
    http://www.businessweek.com/innovate/content/dec2005/id20051230_570094.htm

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.