Skype een drankje of een vliegtuigmaatschappij?
Dat is wat klanten denken bij het horen van de naam Skype. Dit blijkt uit een onderzoek van Brandchannel. De naamsbekendheid is sowieso laag blijkt uit het rapport.
Hier staat meer over het onderzoek en daar is ook het rapport te downloaden.
Dat verbaast me niet zo, eigenlijk. De drempel is vrij hoog (wie heeft er een microfoon thuis liggen). Meer kans maakt Voice over DSL, mijns inziens.
Ook de link bekeken en ben verbaasd… Skype had 3 maanden geleden 30 mln downloads. De teller staat nu op 90 mln.. Dus zo onbekend zijn ze nou ook weer niet en ik geloof echt in een skype-hype.
Dit soort dingen zijn altijd erg leuk om te lezen!
Waar ik (ook) nieuwsgierig naar ben: wat de cijfers zouden zijn wanneer ’t onderzoek nu uitgevoerd zou worden. Brandchannel-onderzoek dateert uit november en ik geloof echt dat Skype vooral de afgelopen twee, drie maanden een grote vlucht genomen heeft.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!