Search rules!

11 januari 2006, 22:18

Search rules!

Tijdens de iMedia Connection Summit 2005 afgelopen maand in La Quinta, California, was John Battelle (Wired) een van de keynote speakers.

In zijn presentatie (zip) gaat Battelle in op search, blogs, web 2.0 en andere middelen die de media in een intent-driven world overheersen. Voor de liefhebbers is er ook een podcast van zijn presentatie online beschikbaar.

Battelle sluit zijn presentatie af met een aantal overwegingen die ik jullie niet wil onthouden:

  • Online marketing is driven more by conversation, less by interruption/show
  • Creative should invite conversation, not demand attention
  • Employ your customers in creating new products, campaigns
  • Criticism is OK, in fact, how you respond to it can build your brand
  • Media is no longer ruled by distributors, it?s ruled by attention. However, there are now distributors of attention?
  • Search rules, but not just paid search: Search is how content – and audience – is found. Join the point to economy.
  • Blogs offer a rare opportunity to converse with influential audiences and to learn new approaches to marketing?

Aanrader!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!