NOS vernieuwt haar websites

16 februari 2004, 19:13

De websites van de NOS zijn in een nieuw jasje gestoken.

De nieuwe voorpagina ziet er lekker rustig uit, maar zit blijkbaar zó vol JavaScripts, dat de inlaadtijd via een 56k6 telefoonmodem op ruim een kwart minuut uitkomt.

De vervolgpagina’s zijn net zo overladen met JavaScripts, en staan daardoor bij mensen met een 56k6 telefoonmodem pas na ruim een halve minuut op het scherm.

Waar zijn nou toch de webdesigners gebleven die hun creaties ook voor het gewone volk geschikt maken en houden?

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    De publieke omroepen gaan hun tv-programma’s gratis ter beschikking stellen voor gebruik op internetsites. Deze zijn nu al te zien op Uitzendinggemist.nl, maar straks kunnen ook andere sites de beelden aanbieden zoals portals van kabelmaatschappijen, providers en startpagina’s. Michel Mol, internetcoördinator van de publieke omroepen: We willen wel greep houden op wat er met die beelden gebeurt. We zouden niet graag willen dat ze worden gebruikt op bijvoorbeeld extremistische websites.

    De publieke omroep hoopt met dit initiatief de invloed van de omroepen te vergroten: hoe meer mensen de beelden zien, hoe beter. De dienst Kijk-en Luisteronderzoek zal de ‘impact’ hiervan gaan meten door op zoek te gaan naar verwijzingen naar programma’s of websites van de publieke omroepen. Hierdoor zou het nut van de publieke omroepen moeten worden onderstreept.

    HMG laat in een eerste reactie op de plannen weten dat haar positie bemoeilijkt wordt als de publieke omroepen gratis aanbieden waarvoor zijzelf geld wil vragen.

    De omroepen gaan zich op internet ook meer specialiseren. De NOS richt zich op nieuws en sport, de VPRO op film en alternatieve popmuziek, de VARA op cabaret en de AVRO op theater. TROS, VARA en KRO gaan samen een consumentenportal maken, EO en IKON een portal voor kerk en christelijk geloof, VARA en NCRV komen met een debat-portal en KRO en NCRV zullen zich richten op spiritualiteit en levensbeschouwing. Teleac en RVU tenslotte, zetten een educatieve portal op.

    Bron: Volkskrant (via medialog.blogspot.com)


    17 februari 2004 om 06:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!