Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.
Marketingfacts niet in de top 10? 😉
Ik ben nogal fan van de ABN-AMRO bank, en moet vooral niet veel weten van de postbanksite eerlijk gezegd.
gelopen race. Bakker Hillegom wint natuurlijk. Voor al uw zaad!
en je krijgt een handig plantenschepje bij iedere bestelling…
Philips! 🙂
ABNAMRO 😉
Abn Amro, zijn die niet van die site die er af en toe uitligt, waardoor ik mijn betalingen niet kan doen op het moment dat ik dat wil? Vreemde zaak dat ze genomineerd zijn, een systeem dat niet te bereiken is voldoet wat mij betreft niet aan de norm.
Volgens de ISO-norm (ISO 9241) is usability: “De mate waarin een interactief systeem (website, software e.d.) de gebruiker in staat stelt om effectief, efficiënt en comfortabel in een gegeven omgeving zijn taak te voltooien.”
1: Bakker Hillegom
2: My Com
3: Postbank
Wat doet Assen hier tussen?
hahaha, klagen over de ABN-AMRO site is okay, maar mijn hemel wat heb ik een sloot negatieve ervaringen met de postbank site.
Bij de usabilityaward gaat het overigens wel om de open site en dus NIET over de gesloten site waar je overboekingen e.d. kunt doen.
@chapter
…nog 10000 andere sites die het ook goed of aardig doen…
Deze opmerking geeft aan dat je het blijkbaar allemaal niet zo serieus neemt, ‘die usability’.
Volgens mij zijn er maar enkele tientallen sites die het een beetje lekker doen. De meeste sites functioneren niet en zijn volstrekt ontoegankelijk voor anderen dan de makers en eigenaren. Veel sites dragen bij aan geen enkel doel van de eigenaar -winst, self service, informatie delen, community -omdat de meest elementaire informatie onvindbaar, onzichtbaar of afwezig is.
Goede sites zijn geen toevalstreffer of een goede ingeving van een marketeer of designer. Ze zijn zorgvuldig ontworpen, getest, aangepast, gebouwd, op stabiliteit getest, van content voorzien, opnieuw getest, live gezet, kwantitatief gemonitored, aangepast, etc.
Bij de totstandkoming van sites als Abn en Postbank werken tientallen professionals maandenlang aan de bouw en vervolgens aan het onderhoud. Alleen dan lukt het je om zonder geluk een goede site neer te zetten die resultaat biedt voor de organisatie die ze online representeert.
10000 sites?… Wereldwijd…misschien?
1. Bakker Hillegom
2. Mycom
en de rest is niet noemenswaardig 🙂
@daniel, ik neem het juist heel serieus, maar ik ben van mening dat deze sites er gewoon helemaal niet bovenuit springen in gebruikersgemak.
Ze presenteren wat ze moeten presenteren (wat goed is, maar meer sites doen) en verder helemaal niets. als dan ook nog eens het afgesloten gedeelt niet mee word genomen (Juist dat wat gebruikers, dag in en dag uit gebruiken) vind ik dat alleen maar jammer.
Misschien kun jij mij uitleggen waarom dan bijv.
-www.rabobank.nl (in IE, same for ABN)
-www.amsterdam.nl
-www.tpgpost.nl
-www.snt.nl
-www.consumentenbond.nl
niet genomineerd zijn. Misschien heb ik wel een verkeerd beeld hoor, maar deze sites doen in gebruikersgemak / usability niet onder voor het merendeel van de bovengenoemde site.
ehehe, van de TPG zie ik net waarom, een van de webmanagers zit in de jury 😉
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!