Location based gamen vanaf de achterbank
Op Near near Future kwam ik een aardig artikel tegen over gaming. We kennen allemaal uit onze kindertijd de situatie van de bekende lange autorit op de achterbank op weg naar familie. Op een gegeven moment weet je niet meer wat je moet doen. Tegenwoordig zijn er de gameboys om menig kid even bezig te houden.
Backseat Playground is een project dat een stapje verder gaat.
De hele wereld die je ziet vanaf de achterbank wordt je speelveld. Je kunt de rivier in duiken waar jullie net overgereden zijn of het bos in de verte verkennen op gevaren. Het project brengt gamen naar een hoger niveau. Door een kaartendatabase wordt de omgeving onderdeel van het spel; location based gamen. De eerste prototypes zijn reeds getest.
Soms zou je willen dat je nog kind was, kun je eindelijk vanaf de achterbank over de spitsstrook scheuren achtervolgt door de politie, terwijl pa op de voorbank moet aansluiten in de file.
Mijn moeder maakte vroeger van die zakken met vakjes, die ze aan de achterkant van de voorste stoelen hing. Rijkelijk gevuld met Lucky Lukes, Zweedse doorlopers en ook een zakje snoep. Dat weerhield mij er natuurlijk niet van om ruzie te maken met mijn zus die de Donald Duckies had en de kruiswoordraadsels…
“Soms zou je willen dat je nog kind was,” maar dan wel één met rijke ouders en een hoop zakgeld! Deze diensten zijn heel duur!
Ach ik wilde even weg dromen en voorstellen dat dit soort high tech stuff er was toen ik op de achterbank zat 😉 ’t zal inderdaad op dit moment erg duur zijn, maar over een paar jaar….?
Leuk die gadgets, maar wanneer ontdekken de marketeers de mogelijkheden van Location based marketing? Ik vind dat er nog maar weinig gebruik gemaakt wordt van Location Based marketing. Zo zou bijvoorbeeld Mac Donalds de TomTom kunnen sponsoren/adverteren zodat als ik ’s avonds van Amsterdam richting groningen rij, weet over hoeveel tijd ik langs een Mac Donalds rij. Of bepaalde hotels die prominenter in beeld komen, en waar je via de TomTom een “speciale” prijs kan krijgen.
Zijn er eigenlijk al goede voorbeelden van een brede inzet van dergelijke marketing?
wat is er mis met ” Ik zie, ik zie wat jij niet ziet” of “Moet zo plassen”?
gert jan munnike, local based marketing wordt binnenkort wel veel gebruikt en aangeboden door de NS, VVV en ANWB maar ook de NVM en funda……
@AT en @Gert Jan:
Er zijn allang talloze voorbeelden van location based marketing:
Heineken Beer Trek (GPS), Alfa Romeo’s inboard call center (GPS) met verwijzing naar nearby restaurants, café’s en andere vrije tijdbestedingen..
Succesvol?
Nee.
Maar alleen vanwege het tijdskader toen.
Nou da’s nog eens nuttig Marco:
een overzichtje uit de vorige eeuw.
Ik ben meer geïnteresseerd in je ideeën van vandaag.
Je besteed toch niet álles uit? 🙂
@Marco: geen interesse, ik heb net de Qtec 9090 gekocht.
fantastisch apparraat, bellen, mailen, gprs, wifi, pda, qwerty toetsenbord, navigatie (zonder Mac Donald’s) en voor de liefhebbers ook nog een camera en mp3 speler.
Het nadeel is alleen dat het apparaat van mij een klein defect heeft waardoor ik hem gelijk al 2 weken moet missen 🙁
marco overnemen? gezien de grote van het artikel over sharp was dit op zeker een barter! 🙂
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!