Lessen uit 4+ jaar live streamen op LinkedIn met Jeroen Heerschop

De meeste LinkedIn live sessies hebben weinig kijkers. Jeroen Heerschop laat zien dat dat anders kan.

30 augustus 2023, 07:00 1214 x gelezen

Jeroen Heerschop is oprichter van Get Responsive, een bedrijf dat Power BI trainingen verzorgt. Hij is enorm actief op LinkedIn en gebruikt vooral LinkedIn Live om zijn bedrijf te promoten.

Jeroen is al 4 jaar geleden begonnen met LinkedIn Live, toen het nog een beta-programma was. Inmiddels heeft hij al meer dan 170 uitzendingen gedaan en 15.000 volgers op LinkedIn.

De uitzendingen duren 45 minuten en hij nodigt elke keer een andere gast uit. Zo bereikt hij elke keer weer een ander publiek, afhankelijk van de gast en het onderwerp. Gemiddeld kijken er live zo’n 200 mensen mee en krijgt de video 800 views achteraf.

Zijn doel is niet het genereren van directe leads of sales. Het draait vooral om merkbekendheid en autoriteit opbouwen op lange termijn.

Jeroen wisselt de content goed af qua vorm, soms video’s, tekstberichten, polls, etc. Hij probeert elke dag iets te posten, maar alleen als hij echt iets te melden heeft. Zo bouwt hij al 4 jaar consistent aan zijn merk op LinkedIn.

10 Take-aways van Jeroen:

  1. Plan je uitzendingen van tevoren goed, bijvoorbeeld al 3-4 maanden vooruit. Zo hou je het vol.
  2. Wissel af met de inhoud en gasten, zo spreek je elke keer een ander publiek aan.
  3. Laat de inhoud aansluiten op jouw niche, maar wees niet bang om af en toe iets breder te gaan.
  4. Maak het interactief met vragen van kijkers en polls. Dat verhoogt de betrokkenheid.
  5. Ga voor consistentie, probeer elke week een uitzending te doen op een vast tijdstip.
  6. Investeer in goed geluid, dat is belangrijker dan super professioneel beeld.
  7. Deel de video’s ook op YouTube, voor een langere levensduur dan op LinkedIn.
  8. Combineer de live streams met andere type content op LinkedIn voor afwisseling.
  9. Durf kwetsbaar te zijn en ook dingen te vragen aan je publiek.
  10. Blijf inspelen op nieuwe LinkedIn features zoals polls, events en live video.

Kijken of luisteren naar de Inbound4Cast kan ook via Spotify en YouTube.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!