Eyetracking op iGoogle en Second Life!

22 oktober 2007, 15:21

Een eye tracking video van Enquiro Research laat beelden zien van iGoogle en Second Life. Het is een promofilmpje van Enquiro en geeft inzichten in de mogelijkheden van eyetracking.

What about user experience! Al meer dan 10 jaar ben ik werkzaam in de online scene. Ik analyseer door zowel kwalitatieve als kwantitatieve technieken in te zetten, wat gebruikers nodig hebben, hoe zij zich gedragen op internet en welke drijfveren zij hebben. Met deze verkregen inzichten help ik bedrijven en organisaties hun klanten en relaties te begrijpen en te kijken welke kansen zij hebben om de user experience te verbeteren en te innoveren. Specialiteiten ● UX Research : (remote) usability testen, eyetracking, groepsdiscussies, face-to-face interviews, enquêtes, AB en Multivariate testen, card sorting, tree testen, taakanalyse, Google Analytics ● UX Design : customer journey mapping, user flows, user scenario’s, persona’s, navigatie -en contentstructuur , informatie architectuur, wireframing Alles voor zowel desktop, mobiel, tablet en apps. U kunt mij altijd benaderen voor interim dienstverbanden of freelance opdrachten.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Sjorsp

    Second Life : Marketing Facts

    staat tot:

    Paris Hilton: Shownieuws

    Kunnen we eens ophouden over dat SL gewouwel.


    22 oktober 2007 om 16:05
    Roy Huiskes

    ja, behalve prachtige inzichten kan het ook gebruikt om aan te tonen voor welke nutteloze onderzoeken je het allemaal kunt gebruiken.

    Zoals het tracken van pagina’s die je zelf indeelt en bij iedereen anders zijn.

    Verder snap ik het nut van die promo al helemaal niet, maar goed.


    22 oktober 2007 om 19:39
    Richard

    Helemaal oneens met de vorige feedbacks.Als je inzicht kunt krijgen waar de bezoekers zich op focust cq interesseert kun je je strategie op afstemmen.Globaal gezien dan hè.Kan geen kwaad lijkt me


    22 oktober 2007 om 20:55
    Roy Huiskes

    Ik mag hopen dat je het er mee oneens bent.

    Leg mij eens uit hoe jij waardevolle data kunt halen uit eyetracking op iGoogle, iets wat je zelf kunt indelen en belangrijker dat je kent. Iets wat dus bij iedereen anders is (tenzij je het op gruwelijke grote groepen doet, zodat je statistisch gezien er iets over kunt zeggen, want volgens mij gaat de 5 gebruikers regel hier niet op).

    Verder vind ik het echt veel te veel een promofilmpje. Jij hebt toch zo’n apparaat? maak dan zelf eens wat van die dingen en zet die online.


    23 oktober 2007 om 04:47
    rjmvandiepen

    @Roy: op het promofilmpje ben ik laatst gewezen en vond het illustratief. Blijkbaar is niet iedereen het ermee eens.

    Voor wat betreft iGoogle moet je inderdaad een grote groep mensen testen om iets te kunnen zeggen. Je kunt verder nog kijken naar veelgebruikte indelingen en daar een beperkter aantal mensen naar laten kijken. Maar dat is meer een onderdeel voor de onderzoeksopzet.

    Ik heb inderdaad een eyetracker en zal eens wat online gaan zetten.


    23 oktober 2007 om 04:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!