Europese managers bezorgd over nieuwe EU privacywetgeving
Ruim driekwart van de Europese managers is bezorgd over de bedrijfsschade die het negeren van de nieuwe EU privacywetgeving zou kunnen veroorzaken. Iets meer dan de helft heeft de overtuiging dat de dreiging van vervolging of sancties de sterkste drijvende krachten zijn voor nakoming van de wetgeving, terwijl 42 procent het effect van klantverloop (customer churn) ziet als de beslissende factor.
Dit zijn de belangrijkste conclusies uit het onderzoek dat E.piphany, leverancier van CRM-software, heeft uitgevoerd over de gevolgen van de op 11 december 2003 van kracht wordende nieuwe Europese wetgeving. Het onderzoek is gebaseerd op antwoorden van meer dan vijftig senior Europese topmanagers in de retailsector, reiswereld en financi?le dienstverlening. Het onderzoek werd uitgevoerd tijdens E.piphany?s Inbound Marketing Event in september 2003. Opvallend is dat volgens 35 procent van de respondenten de oplossingen van de CRM-leveranciers niet in staat zijn om op adequate wijze te voldoen aan de privacywetgeving.
Bron:
Nieuwsbrief IT Commercie