Eerste STIR-resultaten online

11 februari 2005, 20:38

Bereik 13+ naar dagen van de week en locatie

Vandaag heeft de STIR haar eerste resultaten (powerpoint) gepresenteerd. Het betreft de resultaten over januari 2005 waarbij het surfgedrag van 4.103 panelleden over de deelnemende websites in kaart is gebracht.

Naast de iniatiefnemers AdLINK, Ilse Media, IP, Lycos, MSN, Tiscali, Wanadoo en WebAds doen inmiddels ook Autoscout24, AutoTrader, De Telegraaf, PCM Landelijke Dagbladen, Wegener Multimedia, Funda.nl, Publieke Omroep, SBS/Veronica, Zylom.com, KPN Internet en De Telefoongids mee met het STIR-onderzoek. Deze 17 deel-nemers vertegenwoordigen in totaal 63 websites (151 channels) en hebben een bereiksaandeel van zo’n 60% ten opzichte van het totale internetbereik over januari 2005.

Nu heb ik zelf de presentatie niet bijgewoond, maar mijn eerste indruk is dat met name het bereik op werk (zie bovenstaand figuur) ver onder het werkelijke bereik ligt. Wellicht toch lastig om panelleden tijdens werk te laten surfen via de speciale inlogpagina?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    loket

    Marco, dank voor je interesse in de PP van STIR. V.w.b. werk is het handig om te realiseren dat de cijfers die je toont (en die ik getoond heb) over de hele populatie gaan. Kijk je naar de werkende populatie, dan is het bereik zo’n 20%.


    12 februari 2005 om 07:28
    media

    Dank voor de toelichting Peter, ik begrijp nu waarom deze (absolute) percentages zo laag liggen.


    12 februari 2005 om 08:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!