De geschiedenis en toekomst van Flickr

21 augustus 2005, 03:52

Jesse James Garrett van Adaptive Path interviewt Flickr’s Eric Costello, over de geschiedenis en toekomst van zijn online photo sharing community.

“When we first launched Flickr, it was a Flash application that was mainly just a chat environment with real-time photo sharing. So it was quite limited in what you could do.

Although the Flash application was, I think, a really innovative interface, and really fun to use, and a lot of people enjoyed it, I think it was a little too off the beaten path to really get a wide audience.

We had a lot of signups when we had Flickr Live, but relatively few of those signups turned into active users. Whereas when we started introducing traditional Web-style features, we got a lot more signups, and more of those people stuck around and continued to use the site.”

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!