Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Van Autoriteit tot Astroturfing

Boekrecensie van 'De 33 beste beïnvloedingstechnieken uit de reclame' (Marc Andrews ea.)Als je mensen vraagt of reclame werkt, zeggen ze…

Contentmakers, wees niet bang voor data!

Internationaal bekroonde videocampagne met behulp van neuromarketingDoor de versnelling die digitale media hebben doorgemaakt in het afgelopen decennium hebben veel…

Hoe scoor je een 9+ voor creativiteit?

Het geheim van de smid & de smidse, interview met Tim den Heijer, co-auteur van Het BromvliegeffectWat kun je leren…

Waarom mensen niet overstappen

Gesprek met Marijke van Putten over de psychologie van switchgedrag - of het uitblijven daarvan - in verzekeringen, telecom, energie…

Waarom sporten we nu wél regelmatig?!

Sinds de invoering van de coronamaatregelen loop ik ‘s avonds hard of doe ik een andere sportieve activiteit. De zak…

Bouw je gedragsmodel in drie stappen

Hoe bestaande gedragsmodellen je kunnen helpen om richting te geven aan jouw eigen gedragsmodelMenselijk gedrag is erg complex en daarom…

Waarom je volgens gedragswetenschap juist nú moet communiceren

Je advertentiebudget is nu meer waardHet coronavirus heeft een flinke impact op de economie. Er heerst veel angst, wat van…

Contentmarketing: maak het persoonlijk

De takeaways van Congres Contentmarketing & Webredactie 2019Emotie en beleving. Daar draaide het allemaal om op het Congres Contentmarketing en…

Podcast: Patrick Wessels over ons totaal onlogische koopgedrag

Hoe beïnvloed je jouw klanten? Waarmee kun je nou aantrekkelijker zijn dan de rest? Hoe verander je gedrag van mensen?…

Van traditionele segmenten naar gedragssegmenten

Anno 2019 worden we iedere dag opnieuw blootgesteld aan gemiddeld vier- tot tienduizend advertenties: tv-reclames, gedrukte advertenties, banners op Facebook…

De bereikparadox: bereik is nog geen aandacht

Aandachtstreeks: Zes observaties waarom aandacht superschaars is (5/6)Aandacht is de nieuwe valuta. In deze blogreeks: zes observaties waarom. Afgelopen weken…

Hoe consumenten worden gevangen door verzonken kosten

Retailmarketing verkent nieuwe terreinen, zowel in de fysieke winkel als online. De consument wil een bijzondere beleving en data maakt…