Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Kantars Creative Effectiveness Awards 2025: 4 creatieve trends

Coca-Cola, Desperados, broodmerk Freya's en Deliveroo doen het goed in het overzicht van marktonderzoekbureau Kantars van meest creatieve en effectieve advertenties van het jaar.

Warc Effective 100 – Beste campagnes onderstrepen belang van creatieve excellentie

De rode draad door de meest effectieve campagnes ter wereld wordt gevormd door een lange adem, het aanpakken van systemische uitdagingen en durven te innoveren met de customer journey.

4 manieren om het effect van digital out-of-home (DOOH) campagnes te meten

Van merkbekendheid en bezoekersverkeer tot aan online interactie en winkelverkopen.

Er valt steeds minder te lachen om reclame

...en da's jammer want het werkt dus wel heel goedIn deze barre tijden konden we dit er ook nog wel…

Aandacht voor reclame: De invloed van het medium op het effect

In haar boek ‘The Attention Economy and How Media Works’ beschrijft Karen Nelson-Field wat er mis is met het huidige media ecosysteem.…

Van Autoriteit tot Astroturfing

Boekrecensie van 'De 33 beste beïnvloedingstechnieken uit de reclame' (Marc Andrews ea.)Als je mensen vraagt of reclame werkt, zeggen ze…

Regie op marketing: hoe doe je dat?

Succesvolle bedrijven voeren sterkere regie op marketing. Maar hoe doe je dat? Een reeks over marketingregie.Bedrijven die over de laatste…

Creativiteit in crisistijd

Heerlijke films: We lichten de top vijf van de twintig meest creatieve en effectieve reclamecampagnes uitData analytics en brand consulting-bedrijf…

Nieuw onderzoek toont: hoe creatiever, hoe effectiever

The Effectiveness Code is een pageturner voor elke marketeer en reclamemakerDeze week publiceerden Cannes Lions en Warc de whitepaper The Effectiveness…

Strategisch scoren met vreemde talen in reclame

Veel merken gebruiken vreemde talen op hun verpakkingen en websites, maar vooral in reclame-uitingen. Onderzoek naar de werking en effecten…

Hoe zure reclame merken afbreekt

Merkeffectiviteit neemt af door reclame die de verkeerde hersenhelft aanspreektTwee nieuwe publicaties geven – opnieuw – een alarmerend beeld van…

Bereiksonderzoek moet anders, maar hoe dan?

Hoe moet het verder met bereiksonderzoek? Dat was de hamvraag van de allereerste Keizersgracht Conferentie, georganiseerd door media-adviseur John Faasse…