Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Van Autoriteit tot Astroturfing

Boekrecensie van 'De 33 beste beïnvloedingstechnieken uit de reclame' (Marc Andrews ea.)Als je mensen vraagt of reclame werkt, zeggen ze…

Tom de Bruyne: ‘Ideeën moeten seks kunnen hebben in je hoofd’

Een nieuwe Namara Show met de expert in gedragsontwerp, overtuigingspsychologie en marketinginnovatieTom de Bruyne is een expert in gedragsontwerp, overtuigingspsychologie…

Waarom Rutte’s selfie alle 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini in zich heeft

We hebben Rutte's selfie-filmpje allemaal voorbij zien komen. Het lijkt zo simpel. Een video van de demissionair premier, in een…

Wil je weten hoe massacommunicatie werkt? Lees dan dit bijna 100 jaar oude boek

Boekrecensie Propaganda van Edward BernaysWelke boeken zijn interessant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest…

Psychologisch beïnvloeden met e-mail doe je zo

De zeven principes van Cialdini toegepast op de inbox van jouw klantDe psychologie van online beïnvloeden laat zich perfect toepassen…

Onbewuste beïnvloeding: is dat nog wel zo 2020?

Alles geoorloofd in liefde, oorlog en reclame?Hoe manipuleerbaar is de consument? Behavioural economics ligt onder vuur. Desondanks vinden de principes…

Cialdini goes social: beïnvloedingsprincipes op LinkedIn

Wanneer je regelmatig meeleest op Marketingfacts kan het gedachtegoed van Dr. Robert Cialdini je nauwelijks zijn ontgaan, maar nog lang niet alle…

Maak van het inspelen op ‘breinautomatismen’ geen automatisme

Do's and don'ts in persuasion-marketingMarketeers weten inmiddels wel dat het 'onbewuste brein' veelal keuzes maakt op basis van 'vuistregels'. Ik noem…

Mark Rutte is nudging you

Het kabinet vindt het belangrijk dat 'gedragskennis wordt gebruikt in beleid, uitvoering, toezicht en communicatie'. Mensen weten wel dat ze niet…

Grenzen aan online beïnvloeding

Je kent ze wel. "Dit is de laatste kamer", "Deze actie duurt nog 7h31min", of die review waarvan je de…

Podcast: Patrick Wessels over ons totaal onlogische koopgedrag

Hoe beïnvloed je jouw klanten? Waarmee kun je nou aantrekkelijker zijn dan de rest? Hoe verander je gedrag van mensen?…

Het beïnvloeden van archetypes met Cialdini’s technieken

Snelle beslissers en competitieve bezoekers: hoe je de persoonlijkheden van Myers-Briggs koppelt aan CialdiniEen website of landingspagina (door)ontwikkelen voor 'de' bezoeker…