Nivea gaat mannen via mobiel advies geven

Een mobiel is niet meer alleen om mee te bellen. Het is verworden tot een modeaccessoire met een steeds hoger gehalte aan widgets, mobiele toepassingen en mobiel advies. Mooi op tijd, want de snelheid van (af) handelen en relevantie lijken de pijlers voor succesvolle mobiele marketing. Een mobieltje is een personal device dat we -in een marketingpositionering- als een apparaat in de intieme zone van de gebruiker kunnen plaatsen. Deze week lanceert NIVEA for Men met die gedachte een gratis mobiele adviseur voor gezichtsverzorging op niveaformen.nl. Op deze mobiele website kunnen mannen overal snel maatadvies kunnen krijgen voor verzorging van de gezichtshuid. De site geeft mannen gratis mobiel advies over wat hun huid nodig en meer persoonlijke wensen op basis van een mobiele intake van onder andere huidtype.
Crossmediaal worden mannen op speciale schappen in diverse drogisterijen naar de website verwezen. De mobiel geeft dan ter plekke advies op maat en extra informatie over het gebruik van de producten.
Ja dit is dus niets volgens mij: Adviestootje met de intelligentie die ook in 1999 beschikbaar was. Hoog ‘wij van WC eend adviseren WC eend’ gehalte. En dat dan gelardeerd met woorden als ‘Mobiele intake’ en ‘Cross Mediaal’.
Is er iemand die hier wel enthousiast van wordt? Ik ben net gestopt met roken dus misschien wat té kritisch. Maar ik vind het helemaal niets.