21 minuten: grootschalig online onderzoek

20 januari 2005, 18:32

21 minuten is een omvangrijk maatschappelijk onderzoek in de vorm van een online vragenlijst over problemen van de hele Nederlandse samenleving. Het onderzoek is een initiatief van consultancybureau McKinsey en wordt gesteund door het Algemeen Dagblad, NRC Handelsblad, Planet Internet en MSN.

Het doel van 21 minuten is het informeren van de Nederlandse beleidsvormers en opinieleiders over oplossingen die de bevolking voorstelt voor de belangrijkste maatschappelijke problemen. De site heet 21 minuten omdat het invullen van de vragenlijst ongeveer zo lang duurt.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Evert Jan

    Eh eens. Korte discussie. 🙂


    20 januari 2005 om 18:58
    KJ

    Niet helemaal mee eens, ik heb ‘m gedaan en er worden allerlei persoonskwalificaties (ook hoeveel je internet) gevraagd. Op basis daarvan kun je uiteindelijk wel zeggen: mensen uit die categorie vinden ongeveer dat, mensen die daar en daar aan voldoen vinden dat.


    21 januari 2005 om 09:57

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!