#InstagramWalk020; Instagrammers, verenigt u!

30 september 2011, 03:45

In navolging van New York en Londen, zal er aanstaande zondagmorgen (2 oktober) in onze hoofdstad een Instagram Meetup plaatsvinden. Gebruikers van photo-sharing platform uit alle hoeken van het land zullen in alle vroegte bij elkaar komen. Om elkaar (eindelijk) te ontmoeten en/of om het enthousiasme voor dit sociale netwerk met elkaar te delen. Uiteraard niet in een muf zaaltje op drie-hoog achter, maar voornamelijk tijdens een gezamenlijke wandeling door het ontluikende Amsterdam. De verzameling van Instagrammer zal zondag plaatsvinden om 10:00 uur bij Café Brasserie Ovidius aan de Spuistraat. Wat, hoe en waarom? Ik vroeg het de initiatiefneemster Anna-Maria Giannattasio (@puur) en Roos van Vugt (@RoosVanVugt).

Een ‘intiem’ platform.

Mijn eigen enthousiasme voor Instagram heb ik nooit onder stoelen of banken gestoken. Blijkbaar ben ik lang niet de enige die er zo over denkt, want meerdere mensen dachten afzonderlijk na over een Nederlandse meetup van Instagrammers. Uiteindelijk zijn de koppen bij elkaar gestoken en de #InstagramWalk020 was een feit. Het ‘evenement’ is niet te vergelijken met andere (netwerk)evenementen; de doelstelling is niet om zoveel mogelijk mensen bij elkaar te brengen. Geen zware sprekers, geen ingewikkelde verhalen. Niet meer dan een groep mensen die een passie delen. Persoonlijk en intiem, net als het platform zelf.

‘Het sociale netwerk Instagram is vele malen intiemer dan bijvoorbeeld een Twitter. Je krijgt echt een kijkje in iemands leven. Je leest niet wat iemand over zijn eigen leven verteld, maar je ziet het met je eigen ogen. Dat maakt het heel direct en persoonlijk.’, aldus Roos van Vugt.

Net als Roos was ook Anna-Maria vanaf minuut 1 ‘hooked’ aan Instagram en de mensen op het platform. Toen zij hierover van gedachten wisselden kwam vrij snel een fysieke ontmoeting ter sprake, geïnspireerd door de edities in de VS en Engeland.

Een programma?!

Ja, er is een programma. Of in ieder geval iets wat daar op lijkt. Fotografe Marianne Hope, Instagramster van het eerste uur met inmiddels bijna 12.000 volgers op het platform, zal iets vertellen over de unieke elementen van het sociale netwerk. Daarnaast zullen enkele heavy users, waaronder ondergetekende, iets vertellen over hun ‘content strategie’, de learnings en de resultaten. Verwacht echter geen lange preken; de #InstagramWalk020 draait om de ontmoetingen in een ongedwongen sfeer.

Like?

Lijkt het je wat? Wees welkom! Zondag 2 oktober, 10:00 uur, Ovidius, Spuistraat, Amsterdam. Laat even weten via de eventpagina op Facebook dat je er bent. Het evenement wordt mede mogelijk gemaakt door Sebastiaan Lindenhof en zijn bedrijf Zeauw, maar neem vooral een eigen bijdrage mee. En ook wat zon, graag.

Joost Geurtsen
Creatief Crossmedia bij Endemol Nederland

Business Development @ Endemol NL | Creatief Strateeg | Social Media / Crossmedia specialist | Branded Content | TV 2.0 | Blogger | Spreker | Religieus Humanist

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!