Stunten met 538 voor Warchild

30 maart 2011, 09:45

Van vrijdag 25 maart tot en met aanstaande vrijdag 1 april staat Radio 538 geheel in het teken van de landelijke actie ‘538 voor War Child’. Een week lang trekken we als radiostation met twee trucks langs 25 steden in Nederland en roepen we iedereen op om stunts aan te gaan in ruil voor donaties. Ook tal van BN’ers zetten zich in voor de actie. Er wordt in de plomp gesprongen, Marco Borsato presenteerde bij RTL, UPC en Ziggo ondersteunen de livestreams via digitale kanalen.

Deze Marketingfacts gastbijdrage is geschreven door Ernst Dirkzwager (@dirkzwager), accountmanager Radio538 Online.

BN’ers doen stunts voor ‘538 Voor War Child’

Bekende Nederlanders voeren spraakmakende stunts uit, die alleen doorgaan als ze voldoende steun krijgen van luisteraars in de vorm van smsjes. De opbrengst van de smsjes komt ten goede aan de actie ‘538 voor War Child.’

Daarnaast roept ‘538 voor War Child‘ iedereen in Nederland op om zelf stunts te bedenken en uit te voeren. Dat kan van alles zijn: optredens, wedstrijden, inzamelingsacties, kortom alles wat kan bijdragen om zoveel mogelijk oorlogskinderen te helpen. Stunts kunnen nu nog worden aangemeld via www.538voorwarchild.nl.

Spraakmakende acties zijn er zeker al geweest. Gisteren gingen na het ontvangen van voldoende smsjes drie aan elkaar vastgemaakte luchtballonnen de lucht in, met DJ’s Fedde Le Grand, Erick E en 60 gelukkige partygangers. Jody Bernal werd na voldoende smsjes onderstroom gezet tijdens het zingen van “Que si, Que no”, wat naast enthousiaste smsers ook hilarische radio opleverde! Marco Borsato presenteerde het weer bij RTL en Barry Paf, Ruud de Wild, Niek van der Bruggen en Jelte van der Goot doken de Amstel in. Radio 538 zet zich al de hele week in voor War Child. Op vrijdag 1 april om 18.00 uur is de actieweek afgelopen en is er een feestelijke afsluiting met een super dik eindfeest op het Schouwburgplein in Rotterdam. Naast optredens van onder andere Dazzled Kid, Krystl Pullens, Miss Montreal, Ben Saunders, Mitch Crown, Jeroen van der Boom met Leonie Meijer, wordt de totale opbrengst bekend gemaakt.

Website, tv en social media

Zodra bezoekers op de website van Radio 538 komen wordt hier middels een splashpagina direct aandacht gevraagd voor de actie en de actiesite. In de splashpagina wordt de live stream getoond van de locatie vanwaar Radio 538 vanaf dat moment uitzend. Op de digitale kanalen wordt dit ondersteund door Ziggo (via kanaal 11) en door UPC (via kanaal 20). Op www.538voorwarchild.nl is al het nieuws te vinden over de acties, de tussenstand van het aantal geholpen kinderen en links naar de actiepagina’s op twitter, facebook en hyves. Ook op de homepage van Radio 538 ligt de focus op de actie. Hier zijn onder andere ook alle fragmenten digitaal te beluisteren van de afgelopen week. Een aanrader: Rick van de ochtendshow die de files voorlas vanuit een racende auto, bestuurd door Robert Doornbos. http://www.538gemist.nl/fragment/12241

Route

In totaal doen 25 gemeentes mee aan de ‘538 voor War Child’ actie. De trucks komen onder meer langs in Almere, Amersfoort, Zuidas-Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Batavia-Lelystad, Delft, Den Bosch, Den Haag, Deventer, Eindhoven, Emmen, Goes, Groningen, Haarlem, Heerenveen, Hoogezand-Sappemeer, Leeuwarden, Roermond, Utrecht, Vlissingen en Zwolle. ’s Nachts zenden dj’s uit vanaf een vaste locatie in Rotterdam. De actieweek wordt afgesloten met het spectaculaire eindfeest in Rotterdam.

Kijk voor de data en de route op 538voorwarchild.nl en vergeet niet om als je het kwijt kan een bijdrage te leveren voor de kinderen. En anders kan het natuurlijk altijd ook gewoon om een BN’er een gekke actie te zien doen.

Onder deze gastblogaccount schrijven auteurs die geen blogger zijn van Marketingfacts. Heb jij een blog die je wilt delen, of wil je graag blogger worden, stuur dan een tweet of mail naar de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!