A.Vogel zet Twitter in maar wat is nu de strategie?

A.Vogel zet Twitter in maar wat is nu de strategie?

Hoor ik dat nu goed, een tv-commercial van A.Vogel waarin de kijker via #zodruk wordt uitgenodigd om mee te discussieren op Twitter?

Op Twitter zelf vooralsnog weinig discussie maar een zoektocht op internet leert me dat het inderdaad gaat om een nieuwe tv-campagne voor A.Vogel’s Passiflora Rustgevend Extra Sterk waarin iedereen wordt uitgenodigd om via Twitter over dit onderwerp mee te praten. Een leuke en interessante manier om de dialoog te zoeken met de consument. Maar wat is nu het vervolg? Waar kan ik nu de dialoog aangaan met, ja met wie eigenlijk? @zodruk hasn’t tweeted yet en blijk een ei. Ook @avogel leidt tot niets en op de website van A.Vogel kom ik niet veel verder dan het sturen van een email. Opnieuw een voorbeeld van de inzet van sociale media omdat het hip is of zit hier wellicht toch een goed doordachte strategie achter die ik op het eerste gezicht heb gemist?


Geplaatst in

Delen



Er zijn 15 reacties op dit artikel

  • Er is wel degelijk iets geregeld: @avogel_nl!Of dat nou meteen het stempeltje strategisch verdient betwijfel ik ten zeerste, maar het is iets en er wordt getweet. Helaas met het karakter van een chatbox en slechts heel af en toe een bit.ly'tje. Die worden overigens wel aardig bezocht.

    geplaatst op
  • Indra den Bakker weet op Twitter te melden dat @avogel_nl op tweets met #zodruk reageert. In dat geval zullen we morgen wel horen wat de strategie achter deze campagne is!

    geplaatst op
  • Linkje onder "Ook @avogel.. " klopt niet

    geplaatst op
  • Ik vond hem ook opvallend.. Verras ons met een klinkende branded hashtag strategie zou ik zeggen A. Vogel :)

    geplaatst op
  • Maar wat heb je nou nog te twitteren als je A.Vogel’s Passiflora Rustgevend Extra Sterk hebt ingenomen??

    geplaatst op
  • Beste Marco,

    Wij van A.Vogel willen graag de attentiewaarde van de boodschap in de commercial (en het merk) verhogen.
    En het onderwerp stress bespreekbaar maken. Contact met onze klanten is voor ons heel belangrijk. Daarom ook hebben we een forum, kunnen mensen onze producten op avogel.nl beoordelen, is er een informatielijn, hebben we een avogel.tv kanaal etc.
    De #zodruk is een manier om laagdrempelig met geïnteresseerden contact te zoeken. Was voor ons ook spannend
    of dit zou lukken. Dit is een nieuwe fase in onze social media strategie. We zien social media als een uitstekende mogelijkheid om, naast onze bestaande kanalen, rechtstreeks met mensen in contact te komen en te adviseren over gezond worden en blijven. Daarnaast zijn we bezig met implementatie webcare en in de toekomst zullen er meer initiatieven volgen. Meer info over deze actie op Facebook (http://on.fb.me/fo6T6x). Volgende week zullen we complete case aanleveren en zijn we erg geïnteresseerd naar jullie feedback.

    Groet,
    Sieger Jellema

    geplaatst op
  • Nou, ja kan in ieder geval niet zeggen dat ze niet aan webcare doen :P

    geplaatst op
  • Ik had in de tv boodschap meer nadruk gelegd op #zodruk. Verbind hier bijvoorbeeld een actie aan (1000e bericht een weekendje weg of iets dergelijks). Hiermee motiveer je mensen om actief deel te nemen en krijgt A. Vogel meer naamsbekendheid onder de Twitteraars.


    Ik ben in ieder geval benieuwd naar de case.

    geplaatst op
  • Joh, maak je niet @zodruk :)

    geplaatst op
  • Ik vind het wel goed dat @avogel_nl niet heeft gekozen voor zoveelste "RT x om y te winnen" actie. Gewoon twitter gebruiken waar het voor bedoeld is. Iemand heeft vraag over stress; een specialist beantwoord die. En ondertussen wordt naamsbekendheid van A Vogel vergroot.

    @Hendirk van Zwol. Er zijn in NL 16 miljoen mensen die níet twitteren, die wil je ook bedienen in een commercial.

    geplaatst op
  • Beste Hendrik, mooie suggestie mbt boodschap meer nadruk geven. Bedankt hiervoor. Of een beloning nodig is vraag ik me af, doel is de dialoog met geïnteresseerden. Leuke reacties verrassen we trouwens af en toe met een attentie. De commercial loopt tm zondag. Volgende week zullen we de case met marketingfacts delen.

    geplaatst op
  • wij van wc eend....

    geplaatst op
  • He Sieger, dacht wel dat jij hierachter zat! Succes met de eerste stappen en ben benieuwd naar jullie bevindingen! En voor advies.. weet je me te vinden!

    geplaatst op
  • Er wordt in ieder geval wel aandacht gegenereerd. Strategie zie ik niet echt terug. Wat zouden de doelstellingen zijn van de actie? Merk onder de aandacht? of is het campagne-achtig?

    geplaatst op
  • @ erik/@tjans: Sieger c.s. (van A. Vogel) komen binnenkort hier op Marketingfacts met een uitgebreid artikel over de strategie, doelstellingen en bevindingen!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.