FanGager: Social Media Loyalty Engagement Platform

26 januari 2011, 07:01

Social Media is hot en menig bedrijf heeft inmiddels al een twitteraccount of facebookpage. Maar weet je ook wie je topfans zijn? En als je dat weet, kun je ze dan eenvoudig belonen? Ook als het om duizenden fans gaat? Loyalty Engagement platform FanGager biedt hier de helpende hand.

Bovenstaande video biedt een aardige overview van de mogelijkheden. Maar kijk vooral even naar onderstaande video, die inzicht geeft in de FanGager admin; een CRM knowledge base van al je fans. Een cockpit die inzicht geeft in alle stats rondom je fans en mogelijkheden geeft de engagement die je graag wilt te stimuleren. Elke post, comment en andere vorm van engagement kan worden gevolgd. En je kunt beloningen instellen (zoals badges of punten voor kado’s) voor die gedragingen in je vanuit je brand graag wilt stimuleren. Een eigen appstore helpt daar zeker bij, met applicaties die in enige mate kunnen worden worden afgestemd op je eigen design en volledig geïntegreerd kunnen worden in je fanpages.

Kortom een tool die je helpt je social media activiteiten naar een hoger niveau te tillen en net iets verder gaat dan de reguliere socia media marketing tools. Het geheel van video’s en case-studies van onder andere Nokia ziet er goed uit. American Express, Red Bull en Orange gingen je reeds voor, nu maar eens zelf in de praktijk gaan testen!

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!