ADV: Masterclass Branded Content

18 augustus 2010, 05:42

De masterclass Branded Content speelt in op de meest recente ontwikkelingen in marketingcommunicatie. Door de enorme toename van het media-aanbod is de consument steeds lastiger bereikbaar voor reclame en marketingacties. Door belevingswaarde voor consumenten te creëren, kunnen bedrijven de aandacht van hun doelgroep grijpen en vasthouden. Veel bedrijven maken nu de stap van het inkopen van advertentieruimte naar het maken van crossmediale formats waarin hun merken de hoofdrollen spelen. Tijdens de masterclass Branded Content krijg je antwoorden op de volgende vragen:

  1. Hoe kun je je onderscheiden in het grote media-aanbod?
  2. Hoe realiseer je de belevingswaarde voor jouw doelgroep?
  3. Hoe kan de merkperceptie, merktrouw en merkvoorkeur worden verbeterd door het inzetten van Branded Content Experiences?

Doelgroep

De masterclass Branded Content is speciaal ontwikkeld voor marketingmanagers en brandmanagers die invulling geven aan de marketingcommunicatiecampagnes van hun organisatie en grip op hun acties willen houden door consumenten actief te betrekken bij hun merk.

Doel

De masterclass Branded Content laat zien welke communicatiestrategieën en campagnes voor u het meeste resultaat bieden. U krijgt inzicht in de meest recente ontwikkelingen op het gebied van Branded Content en in toepassingen daarvan. De praktijkgerichte benadering zorgt voor een sterke koppeling met uw eigen werksituatie. U gaat aan de slag met praktijkvoorbeelden en cases. De verworven inzichten kunt u direct toepassen.

Onderwerpen die aan bod komen

1. Hoe ziet het huidige speelveld eruit?

2. Welke Branded Content Experiences boeken succes?

3. Wat zijn de toekomstige trends en de verwachte ontwikkelingen?

4. Hoe regisseer je een Branded Content Experience?

5. Welke businessmodellen horen hierbij? Welke werken en welke niet.

6. Relevante cases.

Studiemateriaal

Bij de masterclass Branded Content hoort een reader. Daarin een opsomming van recente artikelen, columns, publicaties en natuurlijk relevante cases.

Wanneer

De masterclass vindt plaats op 9 september 2010, van 10.00 tot 16.30 uur, op een unieke locatie (privé-eiland) in de Vinkeveense Plassen. Bij de jachthaven, vlak langs de A2 is voldoende parkeergelegenheid. U wordt gehaald en gebracht per boot.

Docenten

Peter Horsselenberg is adviseur en trainer in business development en docent Entertainment & Experience Marketing aan de hogeschool InHolland in Haarlem. Hij is mede-auteur van het boek ‘Van idee naar TV-format’. Jonas Nouwen: directeur van Unhype een bedrijf dat is gespecialiseerd in internetstrategie en Branded Content. Daarnaast is hij directeur van het Platform Internet Bureaus Nederland (PIBN) en eigenaar van de multimediale kinderboekenuitgeverij David & Goliat.

Kosten

795,- per persoon, inclusief boottransfer, catering en reader (exclusief 19% BTW, maximaal 15 personen).

Contact en inschrijven

Neem voor vragen over deze masterclass en inschrijven contact op met Jonas Nouwen: jonas[at]nouwen.com (@nouwen) of via redactie[at]marketingfacts.nl. Bellen kan met het kantoor van Marketingfacts in Arnhem: 026-7113824 of met Jonas Nouwen: 06-81198815.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De redactie van Marketingfacts. Zie colofon: https://marketingfacts.nl/colofon/

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!