Adam Needles (Silverpop) over ‘Buyer Centric Marketing’

12 maart 2010, 08:01

Adam Needles van Silverpop prijst zichzelf gelukkig met “de beste baan in de wereld” als B2B Marketing evangelist. In een interview hieronder met Shimon Ben Ayoun van spotONvision praat Needles over Marketing Automation en over buyer persona’s; over het belang van het kennen van je doelgroep. Adam Needles zal ook tijdens het B2B Marketing Forum op 31 maart spreken over dit onderwerp.

Needles ziet dagelijks hoe technologische mogelijkheden marketeers kunnen helpen in het verbeteren van marketing en sales. In het interview heeft hij het over Marketing Automation, waarbij technologie wordt ingezet om één op één communicatie mogelijk te maken en om interactie in te zetten daar waar nodig, denk aan Nederlandse voorbeelden als Bol.com, hoe ze daar inspelen op behoeftes van hun kopers. Door het inzetten van slimme marketingtechnologie krijg je als marketeer veel beter inzicht in de behoeftes en het koopproces van je koper of klant. En dit is nodig, want ook de B2B-koper heeft steeds meer macht omdat alle informatie, ook die van de concurrent, voor handen is. En daar moet je op inspelen.

Marketing automation zorgt voor twee zaken:

1. Het beter managen van leads.

2. Het beter begrijpen van de de behoeftes van de koper, zorgen dat ze de juiste content op de juiste moment krijgen.

Ook praat Needles over Buyer Persona’s, over het belang van het kennen van je doelgroep, het snappen welke issues jouw doelgroep bezig houden, expliciet en impliciet, zoals hoe en waar zoeken ze informatie. Needles over uitdagingen voor B2B marketeers op dit moment:

“Het begrijpen van het impliciete gedrag van je doelgroep, zodat je beter weet waar men behoefte aan heeft. En vervolgens systemen te gebruiken die de juiste interactie met je doelgroep mogelijk maken.”

Je kunt Adam Needles ontmoeten in de Westergasfabriek te Amsterdam op 31 maart tijdens met B2B Marketing Forum. Dit artikel is geschreven door Simon Ben Ayoun & Ingrid Archer van SpotOnVision.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!