Crowdfunding in de boekenbranche: TenPages.com

Crowdfunding in de boekenbranche: TenPages.com

Deze week is TenPages.com gelanceerd. Manuscripten van (aspirant-) schrijvers kunnen gepubliceerd worden doordat de lezers de publicatie financieren door aandelen te kopen en zo mee delen in de eventuele opbrengsten. Het Sellaband-principe, vertaald naar de uitgeverswereld. TenPages.com is zo de eerste website waar lezers kunnen beleggen in boeken. Schrijvers plaatsen hun manuscript op de website, waarna lezers aandelen kunnen kopen in een boek. Zodra er voldoende aandelen zijn verkocht, wordt het boek uitgegeven door een bekende uitgeverij. “Tienduizenden Nederlanders schrijven boeken, daar zitten prachtige boeken tussen, misschien wel bestsellers. Maar de kans dat je de loterij wint, is groter dan dat een gerenommeerde uitgever je boek uitgeeft,” zegt Valentine van der Lande, de oprichter van TenPages.com.

Nu bepaalt volgens Van der Lande een kleine groep redacteuren van uitgeverijen wat er wordt uitgegeven. ‘Dit is niet efficiënt. Zij worden overspoeld met manuscripten, de meeste daarvan belanden in de prullenbak, al dan niet gelezen. Bij TenPages.com is het publiek de literair agent. En auteurs hoeven niet langer te leuren met hun boeken’, aldus Van der Lande. Hoe werkt het? Op TenPages.com publiceert de auteur de eerste tien pagina’s van zijn manuscript. Wanneer er 2000 aandelen van € 5 per stuk zijn verkocht wordt het boek uitgegeven door een gerenommeerde uitgever. Voorbeelden van uitgevers: De Arbeiderspers, The House of Books, Pearson. Als er niet genoeg aandelen zijn verkocht verdwijnt het boek na een aantal weken automatisch van de website. Dan krijgt de belegger zijn geld terug, met aftrek van de door TenPages.com gemaakte kosten. Het auteursrecht berust te allen tijde bij de auteur. Van der Lande: ‘Debutanten, gevestigde auteurs, iedereen kan manuscripten plaatsen op TenPages.com.  Alle genres zijn mogelijk zoals:  romans, detectives, kookboeken, dichtbundels, strips, thrillers, dagboeken, chicklit, autobiografieën. Het enige dat we niet doen zijn wetenschappelijke boeken.’

Strategisch met selexyz

TenPages.com heeft een strategische samenwerkingsovereenkomst gesloten met selexyz, de grootste boekenverkoper van Nederland. selexyz gaat onder meer de boeken van op TenPages.com ontdekte auteurs promoten.  Angelique Wouters, Chief Digital Officer van selexyz: “De samenwerking met TenPages ondersteunt onze inspanningen onbekend schrijftalent te stimuleren en een podium te bieden, zowel on-als offline. Bovendien versterkt dit concept onze samenwerking binnen het uitgeverskanaal. Wij zien TenPages.com als een prachtig initiatief om aspirerende schrijvers de kans te bieden hun boek te publiceren.” Haar collega Danielle Schouten, Business Development Manager selexyz, stelt: “Het brengt schrijver en lezer dichter bij elkaar. Van manuscript tot potentiële signeersessie in een van onze prachtige winkels. De lezer als aandeelhouder voelt zich van begin tot eind betrokken bij het ontstaan van een nieuw boek. En wellicht de ontdekking van een nieuwe bestseller auteur.”

226 aandelen

De kop is er in ieder geval af. Het best scorende boek, ‘De beste papa van de wereld’ van Knof, heeft binnen 24 uur 226 aandelen verkocht (11% van totaal benodigd aantal). Verder zijn er dertig nieuwe manuscripten geplaatst (nu bijna honderd totaal), zijn er enkele honderden aandelen verkocht, zijn er meer dan 250 profielen aangemaakt (ongeveer 50/50 schrijver versus aandeelhouder), worden er gemiddeld tien pagina’s per bezoeker bekeken en besteden bezoekers gemiddeld zeven en halve minuut op de website.

Raad van advies

Geert-Jan Smits (Jungle Minds) heeft een belang genomen in deze startup. Verder is een Raad van Advies met auteurs als Ronald Giphart en Jeroen Smit. De randvoorwaarden lijken goed te zijn, nu wordt het belangrijk hoe dit crowdfunding concept in de praktijk werkt. De boekenwereld wordt regelmatig vergeleken met de muziekbranche. Sellaband wordt als een innovatief concept beschouwd, maar de grote doorbraak is er nog niet. Benieuwd of TenPages hier wel in gaat slagen. Eens kijken of ik die oude schoolschriften vol briljante verhalen nog ergens heb liggen.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 29 reacties op dit artikel

  • Geniaal concept!
    Sluit aan bij behoefte van ondernemende lezers, schrijvers en uitgevers!

    geplaatst op
  • Mooi verhaal. Ik vind het concept dat je 4 euro van de ingelegde 5 terugkrijgt als het boek niet wordt gepubliceerd wel een mooie: dat past wel bij de NL mentaliteit denk ik ;) Verder prachtig concept, ben heel benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen!

    geplaatst op
  • Mooi initiatief. In mijn ogen kan Tenpages ook een stuk succesvoller worden dan Sellaband omdat de middelen en kanalen voor schrijvers een stuk beperkter zijn. Waar in de muziekindustrie al voldoende voorbeelden, zoals het simpel uploaden van een videoclip op een groot platform als Youtube, is dat in de boekenindustrie nog niet aan de orde. Grote platformen ontbreken, en Tenpages springt mooi in dat gapende gat. Ben benieuwd wie als eerste zijn boek uit mag geven!

    geplaatst op
  • Goed hoor, een verhaal dat staat.
    Erg inzichtelijk ook hoe het werkt.
    Maar daar begint voor mij ook het twijfelen.
    TenPages.com ontvangt 18%, daarvan gaat slechts 10% naar de investeerders.
    Is dit voor een investeerder een goede deal?
    Volgens mij moet er vanuit uitgevershoek meer risico genomen worden met deze door hun onontdekte talenten. Dat zou toch geen bedreiging moeten vormen voor hun bestaande business...of zit daar nou juist het probleem?

    Ik ben heel benieuwd, hoop zeker dat dit voor schrijvers en lezers iets gaat betekenen!

    geplaatst op
  • @Matthijs zoals Valentine in de video stelt. "Heb je toch mooi plezier gehad aan die 10 pagina's." En nu ik er zo over denk. Een gemiddeld boek heeft 200 pagina's en kost 20 euro. 1 euro voor 10 pagina's is dan niet meer dan normaal ;-)

    @Basbrand Er wordt nog gewerkt aan een betere uitleg wat betreft het verdienmodel voor alle partijen. Feit is dat het geld wordt verdeeld over schrijver, uitgever, aandeelhouder en TenPages. En dat het gedeelte van TP niet puur uit winst bestaat, er wordt namelijk extra promotie verzorgd wordt voor de boeken, iets wat selexyz ook voornemens is te doen. Uiteindelijk zal veel afhangen van het aantal verkochte exemplaren. (Zoals overigens gewoonlijk is binnen de branche)

    geplaatst op
  • Ter aanvulling: voor mij persoonlijk staat het potentiële geld verdienen op de derde plek van reden om aandelen te kopen. Het belangrijkste vind ik het stimuleren van nieuw talent, wat niet vaak genoeg kan gebeuren. Ten tweede speelt TenPages in op het welbekende 'beta-junky' gevoel. Je leest 10 pagina's, denkt 'wow, dit is cool, hier geloof ik in', koopt een aandeel, wordt op de hoogte gehouden door de schrijver, praat erover met je vrienden, plaatst een widget op je blog, houdt de stand bij (spannend!) etc.. ofwel, je voelt je meteen betrokken. Van begin tot eind. En dan hebben we het nog niet eens over je aanwezigheid bij de presentatie van het boek. Waar, naast je naam ook meteen de handtekening van de schrijver in verschijnt. Het boek wordt een besteller, de auteur wint een debuutprijs en je kunt jaren later aan je kleinkinderen vertellen dat jij aan het begin hebt gestaan van het succes van de nieuwe Ronald Giphart ;-)

    Goed , ik romantiseer en draaf door. Maar het zou zo maar eens kunnen gebeuren. Ook met die schriftjes van Lode ;-)

    (Disclaimer: ook al ben ik vanuit selexyz betrokken bij TenPages, ik ben ook gewoon een fervent boekenlezer én beta-junky.)

    geplaatst op
  • Briljant concept! Inmiddels al 8 aandelen gekocht van in totaal 2 boeken. Er zijn 2 redenen waarom ik hieraan meedoe: kunnen zeggen dat ik (zoals Daniëlle Schouten zegt) heb bijgedragen van het succes van een nieuwe bekende schrijver en natuurlijk hopen op een leuk winstbedrag! (en het 'spel spelen' is uiteraard leuk om te doen)

    geplaatst op
  • @Danielle.
    Vergeef me mijn zakelijke benadering, ik ben ook geen boekenlezer:)

    Volgens mij goed om inzichtelijk te maken dat uitgevers een lagere marge halen dan normaal (als dat zo is natuurlijk).
    Daarmee wordt het voor schrijvers en promotors (investeerders via TP) nog aantrekkelijker om deze bèta-junky route te bewandelen.

    Nog 1 onromantische vraag: mag je ook vertellen waar selexyz zijn winst gaat halen?

    geplaatst op
  • Juist vanwege de grote overeenkomsten met Sellaband, die ik ook zie, ben ik vrij kritisch op dit idee. Check ook bij die post de reacties; zeer boeiend.

    geplaatst op
  • Dank voor je toevoeging Niels, goed om ook andere geluiden te laten horen (je blogpost en vooral ook de comments). De vergelijking met Sellaband is ook een van de dingen waar ik aan refereer: innovatief, maar nog niet groots aangeslagen. Zoals met veel zaken: de praktijk moet uitwijzen of dit een succes wordt. De muziekbranche is veranderd (dat hoef ik jou niet uit te leggen :) ), de uitgeverswereld staat aan de vooravond van noodzakelijke veranderingen. Dit initiatief kan er daar een van zijn.

    geplaatst op
  • @EHPO Waarom zouden we op zoek zijn naar de meest briljante nieuwe schrijvers die onder 'kunst' vallen? Populaire schrijvers (onder het mom van meeste stemmen gelden) zijn niet per definitie 'niet goed'. En ook díe boeken kunnen mij ontroeren of verrassen; daar heb ik geen Reve of Mulisch voor nodig.

    geplaatst op
  • @Bas Klopt, de uitgevers leveren iets in. Het bespaart ze tijd, geld en ze krijgen er meteen een aantal believers in het boek bij alsook de extra promotie.

    En nee, ik mag helaas jouw onromantische vraag (nog) niet beantwoorden ;-)

    @EHPO kun je dan op z'n minst je punt meteen in de discussie maken? Alleen linken naar je eigen blog is niet echt Marketingfactsfähig.

    geplaatst op
  • @Daniëlle: mijn punt IS die blogpost. Leek me wat ver voeren die hier te copy-pasten. Kort samengevat: doordat bij Sellaband en Ten Pages uiteindelijk de meeste stemmen gelden, zijn de resultaten per definitie gemiddeld leuke boeken en CD's. Nooit uitschieters naar boven of beneden en daarmee het doorvertellen, aan- en afraden nauwelijks waard. Immers, we vertellen onze vrienden on- en off-line alleen over boeken, films, optredens en CD's die kippenvel, tranen of afschuw veroorzaken. Juist dat principe werkt op dit moment als sterkste marketingtool en ontbreekt bij boeken of CD's die 'wel aardig' zijn. Sellaband en Ten Pages zijn feitelijk grote overlegstructuren over het beste boek en de mooiste muziek en daarmee online poldermodellen. Het mogelijke Matthew Effect versterkt dat nog eens.

    @Patty Laat er geen misverstand over bestaan: ik heb met mijn blogpost niet willen zeggen dat alle boeken en alle muziek briljante Kunst moet zijn. Die verschijnt slechts 1-2 keer per jaar, de rest van de tijd draai ik ook gewoon aardige CD's en lees 'best leuke boeken'. Het succes van dit soort initiatieven hangt echter af van de kwaliteit van de output. Als die de middelmaat nooit ontstijgt, en dat ligt m.i. besloten in het principe achter zowel Sellaband als Ten Pages, zijn ze gedoemd te mislukken. Ondertussen kan iedereen die aandelen koopt en zo auteurs en muzikanten steunt verschrikkelijk veel plezier beleven op die platforms, maar verder dan een gezellig onderonsje met gelijkgestemden komt het niet. Niks mis mee, maar ik blijf op zoek naar boeken, films en CD's die daar bovenuit stijgen.

    geplaatst op
  • @EHPO Dank voor je toelichting. Ik snapte je punt (had de post al gelezen), maar bevordert de leesbaarheid van de discussie niet als iedereen z'n eigen blog + comments alleen gaat linken.

    Ik snap vanuit het streven naar ultieme Kunst je punt. Maar tegelijkertijd is het ook heel smal gedacht. Er is meer dan alleen het Cirque du soleil om voor naar het theater te gaan. Daarbij is een boek wat op deze manier tot stand komt per definitie het doorvertellen waard. Juist vanwege de engagement tijdens de ontwikkeling ervan en de crowd-funding (zie mijn opmerking eerder). Dat is een marketing vehicle op zichzelf. En wat betreft de kwaliteit, geloof mij, uitgevers gaan echt hun naam niet zetten onder prullaria.

    Daarbij denk ik dat het platform zich in de toekomst kan ontwikkelen tot meer dan alleen een 'stem en steun' mechanisme. Dat lezers ook daadwerkelijk waarde kunnen toevoegen aan de inhoud ervan. Denk aan hoe 'Business Model Generation' van Alex Osterwalder tot stand is gekomen. Vindt je dat ook een uitgepolderd product en daardoor minderwaardig?

    geplaatst op
  • @Daniëlle Ik waardeer je optimisme en er zijn uitzonderingen (zoals ik aan het einde van m'n blogpost ook zeg: individuele auteurs, bekend en onbekend, gaan het de komende jaren absoluut op eigen kracht redden!), maar ik geloof op basis van mijn ervaringen in de muziekindustrie, analyse van Sellaband en vergelijkbare initiatieven niet in het structurele succes van dit soort platforms.

    Ik stap nu in de auto naar de sneeuw dus kan helaas niet meer reageren :-)

    geplaatst op
  • Het basisidee van Tenpages.com is goed: laat het publiek beslissen welke manuscripten worden uitgegeven. Dit idee staat ook aan de basis van het (eerder dan Tenpages gelanceerde) boeken uitgeefinitiatief http://www.schrijversmarkt.nl.
    De overeenkomsten tussen de twee initiatieven zijn groot, zo ook de verschillen. Graag reageer ik hier op deze blog omdat er in de reacties specifiek veel aandacht aan het beleggersconcept van Tenpages wordt besteed.

    Toen ik aan het businessplan van Schrijversmarkt werkte, heb ik aandachtig het model van Sellaband bestudeerd. Het aspect van beleggen, in de zin van dat je mogelijk winst maakt met toekomstige verkopen van de muziek, vond ik vaag en voor mezelf niet overtuigend. Zoals Daniëlle ook meldt, gaat het bij de meeste mensen niet om de poen, maar om het plezier rondom het mogelijk ontdekken van een nieuw schrijftalent (lezen, feedback geven, naamsvermelding in eerste druk, etc). Vandaar dat wij bij Schrijversmarkt daar dan ook niet voor gekozen hebben. Voor het aangeschafte punt van € 5,- ontvang je heel concreet het boek als het wordt uitgegeven (met de namen van de eerste 250 supporters). Als je de transactie- en verzendkosten eraf haalt, ontvang je dus eigenlijk een boek voor € 2,-. Doordat de supporter te allen tijde zijn punt naar een ander mansucript kan verplaatsen, kan een punt in beginsel altijd tot een 'winnend' mansucript leiden. Bovendien levert dat veel dynamiek op.

    Op http://www.publishr.nl heb ik de overige verschillen aangegeven, die voor een schrijver/supporter van belang kunnen zijn in de keuze. Wat schrijversmarkt betreft kan je uiteraard je manuscript op andere plaatsen onder de aandacht brengen en ben je geheel vrij om in het hele proces met je manuscript te doen en laten wat je wilt. Bij Tenpages mag je met je manuscript helaas vrij weinig als je daarvan de eerste tien pagina's op hun site hebt geplaatst (zie artikel 8.6 en verder van hun AV). Je mag het niet eens verwijderen. Op risico van boetes notabene. Dat klinkt minder internet 2.0 dan Tenpages zich wil voordoen.

    geplaatst op
  • @Folef ik begrijp dat je mee wil liften op de persaandacht van TenPages.com. Daarom ga ik ook niet inhoudelijk in op je comment. (Hoe relevant is die bv op dit platform?)

    Ga je deze info nu onder elke blogpost/nieuwsbericht plaatsen? Komt weinig sympathiek over.

    geplaatst op
  • Zou toch wat zijn als bij een nieuwe interactieve campagne van Coca Cola marketeers van Pepsi gaan uitleggen waarom dat veel lekkerder smaakt ;-) #eindezoek

    geplaatst op
  • @Danielle Ik deel je mening maar Folef heeft wel de ballen om het onder zijn eigen naam te doen en op een positieve manier. Dat kan je van de quasi-onafhankelijke reacties van mijn naamgenoot niet zeggen:
    http://www.publishr.nl/2010/02/tenpages-com-boeken-uitgeven-via-crowdfunding/

    wel erg leuke initiatieven overigens…. Enfin wel leuk allemaal…. succes er iig mee, jullie zijn er maar druk mee:-)

    #Jasperiseenbeetjedomgeweest #beetjeeenjackdevriesactiealsjehetmijvraagt

    geplaatst op
  • @Daniëlle Je hebt natuurlijk volstrekt gelijk: een schaamteloze vertoning! En heeft die gast niets beters te doen op een vrijdag (en nu ook zaterdag) avond? Maar ja, derden vragen je vooral te reageren op de diverse blogs ten gunste van de polemiek...en dan laat je je als snel meesleuren...je weet hoe het gaat.

    Op zich niets mis met polemiek, maar we moeten uiteraard wel blijven lachen.

    Nu dan, voor de gein:
    http://www.grapheine.com/bombaytv/pub-uk-88ae25ec330dd5bc75ce0ea175cb1ea7.html

    En nog meer op:
    http://www.schrijversmarkt.nl/bombay-alweer-afgewezen.1713.lynkx

    geplaatst op
  • Geweldig die Bombay filmpjes :D

    geplaatst op
  • Lode,

    Leuke column. Ik neem aan je de ontwikkelingen nauwgezet in de gaten houdt. Grappig initiatief. Ook spannend voor de auteurs. Vanzelfsprekend roept het concept wat reacties op ten aanzien van de verdiensten, kosten en rendementen. In het begin zijn er natuurlijk altijd wel een paar familieleden, vrienden, kennissen en collega’s die een aandeeltje kopen. Als ik het goed begrijp wachten slimme beleggers natuurlijk tot het laatste moment. De kans op twintig procent koersverlies lijkt me dan minimaal, terwijl de kans op een koerswinst van 100 procent voor slimme beleggers me niet onmogelijk lijkt. Het lijkt me de moeite waard om dat eens uit te proberen. Persoonlijk zie ik er voor de schrijvers hooguit een boterham met tevredenheid uitrollen. Bij deze wens ik de site, de auteurs en de aandeelhouders veel succes toe.

    geplaatst op
  • @Arnoud dank voor je input. Persoonlijk denk ik dit platform niet alleen op het beleggingsaspect succesvol kan worden, omdat de sneeuwbal ook moet gaan rollen en daarvoor moeten boekliefhebbers 'duwen' :)
    @folef Derden vragen je de polemiek op gang te houden? ...

    geplaatst op
  • @Arnoud dank voor je reactie! Goed punt ook wat je aankaart. Uiteraard zullen we het gedrag op de site nauwgezet volgen. Een omslagpunt qua boekliefhebbende believers (incl. familieleden en vrienden) zou inderdaad best meer slimme beleggers kunnen trekken. De vraag is of dit ongewenst is of niet en tot op welk niveau.

    @Lode heb al een verontschuldigende mail van een van z'n collega's gehad, lekker laten gaan.

    geplaatst op
  • @Daniëlle,

    Het een en ander zal van een aantal punten afhankelijk zijn. Hoe moet een aandeelhouder de opbrengsten aan de belasting opgeven? Als extra inkomen of als ontvangen dividend? Is die ene euro van de belasting af te trekken als kostenpost?

    Als er echt een sneeuwbaleffect optreedt, om de woorden van Lode te gebruiken, dan kan er natuurlijk een hype ontstaan. Zo ja, dan kan ik op basis van het S.G.G-model en met behulp van het begrip cognitieve dissonantie nu al voorspellen dat dit concept aan zijn eigen succes ten onder zal gaan. Er zijn wel gekkere speculatieve (beurs)manies geweest. Maar zover is het natuurlijk nog lang niet.

    Ik zal de site en het concept met grote belangstelling volgen en eventueel in de toekomst over dit onderwerp een column schrijven voor de rubriek Economisch weerbericht van Jaap Bloem. Zelf heb ik ooit een boekje uitgegeven. Verschrikkelijk, wat een werk en wat kost dat uiteindelijk veel geld. Het is de moeite niet waard om het voor een geldelijke beloning te doen. Je moet wel heel erg gedreven zijn om een boek te schrijven. Deze gedrevenheid en daaruit voortvloeiend het noodzakelijk doorzettingsvermogen is nu net wat auteurs zo siert. Om deze reden verdienen ze wat mij betreft alle kans op een redelijke vergoeding.

    Ik ben ervan ervan overtuigd dat er veel goede schrijvers in ons land actief zijn, die al hun vrije tijd laten opslokken door de drive om te ploeteren aan een boek. Het manuscript ‘Cornelis Drebbel en andere gelukszoekers’ sprak me vanwege de historische figuren uit de Gouden Eeuw meer aan dan de titels ‘Ik date maar wat’ en ‘De beste papa van de wereld’. Alleen al om het feit dat deze periode ver achter me ligt ;-). Maar als je wilt lachen, dan is het manuscript ‘Ik date maar wat’ zeer de moeite waard om te lezen.

    geplaatst op
  • Ruiken de speculatieve beleggers hun kans? De aandelen van het boek ‘De beste papa van de hele wereld’ lijkt razendsnel verkocht te worden. Volgens mij kan de interesse niet alleen maar verklaard worden door het manuscript. Ik heb ook maar eens een paar aandeeltjes om de volgende redenen gekocht:

    1. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg van jullie concept.
    2. Het boek zal naar verwachting één dezer dagen de mijlpaal van 2000 verkochte aandelen halen.

    Rijk zullen we er niet van worden. Maar daar gaat het me ook niet om. Ik heb me eens verdiept in de verkoop van boeken, maar volgens mij is de verkoop van 20.000 boeken nog een hele klus :-). Als iemand echt doorbreekt, dan hebben de investeerders er naar mijn overtuiging niets meer aan. De opbrengst van volgende boeken wordt dan tussen uitgever en auteur verdeeld. Daar gaat de poet :-). Daar zouden jullie eigenlijk nog een oplossing voor moeten vinden. Volgens mij werkt het zo ook in de voetballerij.

    In dit verband is de geschiedenis van ‘Body Shop’ interessant. Investeerder Roddick investeerde een aandelenkapitaal van enkele duizenden euro’s in een succesloos vriendenstel wat een beetje zat te rommelen aan een oude keukentafel met wat schoonheidsproducten. Hij geloofde in hun product. Misschien had hij ook wel medelijden met hen, maar dat terzijde.

    Roddick is uiteindelijk schatrijk geworden omdat het gepruts aan de keukentafel was uitgegroeid tot een succesvolle formule, namelijk: ‘ The Body Shop’. Het ging goed totdat ze naar de beurs gingen. Bij de beursintroductie donderde de koers in elkaar omdat ze het leuk vonden om bij de beursintroductie een heuse en pure Indiaan te showen. Toen ‘Witte Veder’ in het hotel een echte vrouw zag, bedacht zich geen moment en vergreep zich aan haar. Wat ik ermee wil zeggen is het volgende: ‘Beleggen of investeren kent vele boeiende aspecten’. Je zou er een boek over kunnen schrijven :-)

    Verkoop aandelen ‘De beste papa van de hele wereld’
    http://www.tenpages.com/toplijsten_personen/top25/recentstocks

    Geschiedenis van The Body Shop:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Body_Shop

    P.S: Volgens mij ben ik nog maar net op tijd. Gefeliciteerd met het bijna behalen van het noodzakelijk aantal behaalde aandelen.

    @ EHPO, ik denk dat je er met je veronderstellingen naast zit. Of jullie (Jij en Danielle) praten langs elkaar heen omdat jullie allebei andere uitgangspunten hebben, of je de manuscripten niet goed gelezen. Vanmiddag heb ik samen met een collega lol gehad over een niet nader te noemen manuscript. Sommigen zijn echt wel spraakmakend.

    geplaatst op
  • Crowd funding de toekomst van financieren!

    Nu de banken met ons spaargeld hun eigen gaten aan het dichten zijn en nog minder oog hebben voor de basis van een economie, de innovatieve ondernemers, ontstaan er alternatieve wegen voor het realiseren van zogenoemd durfkapitaal. ??

    Durfkapitaal betreft investeringen in bijvoorbeeld bedrijven die opstarten of na de opstart geld nodig hebben om de groei naar volwassenheid mogelijk te maken. Omdat het vaak gaat om relatief kleine bedragen, zijn grote durfkapitaalinvesteerders niet geïnteresseerd. Daarentegen zijn de benodigde bedragen vaak te groot om het via het familie en vrienden op te halen. ??

    Crowd funding (financiering in de vorm van vele kleine investeringen vanuit een social network) is een alternatief voor financiering via banken. ??

    Lees het artikel van Co over crowd funding op onze weblog: http://www.coweblog.nl/crowd-funding/ en laat een reactie achter!

    geplaatst op
  • Qua reeds uitgegeven boeken gaan Schrijversmarkt en Tenpages geljik op.

    geplaatst op
  • Inmiddels bestaan we met TenPages.com ruim 1,5 jaar. Er zijn tot nu toe 48 manuscripten die alle aandelen hebben verkocht.

    In het eerste jaar bleek het, omdat het harder liep dan we hadden verwacht, lastig om voldoende snel contracten voor uitgave met uitgeverijen te sluiten. Vanaf januari hebben we met een fulltime Uitgeefmanager een flinke inhaalslag gemaakt: er zijn nu voor 27 van de manuscripten al uitgeefcontracten gesloten. De eerste vier boeken zijn eind vorig/begin dit jaar verschenen, waaronder “Zo Zuidas” dat een bestseller werd.

    Deze (na)zomermaanden zijn heel spannend voor ons en nog meer voor onze auteurs: afgelopen drie weken zijn er 5 nieuwe boeken verschenen, waaronder de roman “Saladedagen” van Knof die als eerste auteur alle aandelen verkocht. Er is gisteren door de uitgeverij besloten tot een tweede druk voor “Saladedagen”, dus hopelijk komt er daarmee een nieuwe bestseller aan! Komende weken verschijnt er gemiddeld elke week een nieuw boek via TenPages.com. We zijn trots dat het goed loopt, al zien we natuurlijk ook altijd dingen die beter kunnen, waar we continu aan werken.

    Over een jaartje weer een update! ;)

    Valentine (oprichter/directeur TenPages.com)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.