Leve de crisis, de beste tijd om Emerce te kopen volgens Gijs Vroom

29 juni 2009, 08:07

Gijs Vroom loves crisis. Hij vermeldde het op de voorkant van zijn magazine maar profiteerde er ook van en door uit de inboedel van VNU Emerce op te kopen. Hij vertelt hier over het koop proces, zijn plannen met Emerce, Eday 2009 en de andere titels die de moeite waard zijn om op te kopen.

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

17 Reacties

    media

    Leuk interview, maar die “miljoenenovername” is natuurlijk onzin 😉


    29 juni 2009 om 07:58
    mgvandenbroek

    Lekker lopend interview, Vincent/Gijs! Ik dacht trouwens dat het om miljarden ging bij die overname….

    Ah, “het blad is voor de 3 B’s. Online is voor een ander type mens.” Vandaar dat ze af en toe bij Emerce die mooie achtergrondverhalen copy-pasten naar de site en dat niet vermelden. Ik vond en vind dat niet logisch.

    “De beslisser heeft niet zoveel tijd om te twitteren.” Rake quote

    “Je moet óók trots zijn dat je online staat.” Nog één.

    Waarom zit @rebeccar trouwens zo hinderlijk op de achtergrond haar kapsel te hergroeperen? 😉

    Heb trouwens nu al zin in eDay, vorig jaar was Brian Kalma van Zappos.com daar echt heersend!


    29 juni 2009 om 08:25
    Gijs Vroom

    @ Marco

    Je reageerde ook al zo serieus op Twitter. Miljoenenovername was natuurlijk een grap. Zie de glimlach om mijn mond bij het antwoord.

    @ Matthijs

    Heb met verschillende media-titels gewerkt, en tot nu toe blijkt uit allerlei onderzoeken (o.a. DIMS door Interview Synovate) dat papier en online veelal niet dezelfde lezers / bezoekers trekken. De overlap is vaak slechts enkele procenten (in bereik).


    29 juni 2009 om 09:17
    media

    @Gijs, ik ben een hele serieuze jongen dat weet je 😉


    29 juni 2009 om 10:27
    Arjen

    Leuke quote in de Embed: “Emerce is een mooi brand met vooral Ebay waar heel veel interessante mensen komen”. Dat is zeker waar, maar volgens mij bedoelen ze Eday.


    29 juni 2009 om 11:23
    Fritz Janzen

    1 miljoen Lire misschien, maar afgerond 0 Euro komt meer in de buurt…..


    29 juni 2009 om 11:42
    jerbe

    Lees ik nou in de tekst die bij de video hoort dat “Emerce een mooi brand is met natuurlijk eBay”? Als Gijs Emerce gekocht heeft met eBay erbij, dan gaat het zeker om miljarden. Helaas… het is natuurlijk eDay. 😉


    29 juni 2009 om 12:42
    mgvandenbroek

    @Arjen/Jeroen: Ik kan niet in Vincent’s Dik 😉


    29 juni 2009 om 13:24
    vincente

    @jeroen ik zet er af en toe iets discutabels in om te kijken of mensen het nog lezen/kijken tot het einde.


    29 juni 2009 om 14:00
    Martijn Dood

    @gijs: Betekent dit een gratis abonnement op Emerce bij een IPAN lidmaatschap?

    @vincente: Tijd voor een nieuwe microfoon die niet rammelt? 😉


    29 juni 2009 om 19:14
    Martijn Dood

    @ Martijn,

    Ja!


    29 juni 2009 om 19:16
    Martijn Dood

    Typisch… Ik heb een imitator die onder mijn naam op mijn reageert. 😛 Maar ongeacht of deze reactie nu van Gijs, Vincent of iemand anders komt: ‘Ja’ vind ik een goed antwoord. 😉


    29 juni 2009 om 19:35
    Gijs Vroom

    @ Martijn,

    Typisch inderdaad, ik was het toch echt.

    Gijs


    29 juni 2009 om 19:39
    Martijn Dood

    @Gijs Ik had al zo’n vermoeden. Als ik op mijn naam klikt, kwam ik op Emerce.nl uit. 😉

    Thanx voor het rechtzetten. Zie je woensdag bij de IPAN BBQ! 🙂


    29 juni 2009 om 19:52
    Lisa

    Het blad Emerce is met de jaren slechter geworden.

    De doelgroep war ze zich op richten bestaat niet. Althans niet in de vorm zoals zij denken. Ook is het een -soorry voor mijn woord gebruik- spuug lelijk blad waar door de kinderachtige layout niet doorheen te komen is.

    Ik geloof absoluut niet meer in het bestaansrecht van de papieren versie.

    Nieuws is geen nieuws, achtergronden zijn geen achtergronden.

    Waarom niet enkel richten op online? Waarom zijn de uitgevers zo hysterisch bezig om papier te houden?

    Gijs, in de schredder met die papieren zooi en bouw de Emerce website uit tot een groot online marketing en business portal. Alleen dat zal je een grote teleurstelling besparen over een jaar.


    1 juli 2009 om 08:07
    Gijs Vroom

    @Lisa

    Is goed, gaan we doen.

    Wat is je email?

    Gijs


    1 juli 2009 om 11:26
    media

    @Lisa: wat is dit voor onzinreactie? Als er op dit moment een vakblad is dat inhoudelijk goed is, dan is het Emerce.

    @Gijs: geef even seintje als je gaat stoppen met magazine, misschien dat ik het dan nog eens ga proberen 😉


    1 juli 2009 om 12:13

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!