Weekoverzicht Webanalisten (43): Tips voor goede online content
Wekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.
Deze week 2 x 3 tips voor webcontent:
- 3 redenen om je klant te negeren
- 3 basisrichtlijnen voor converterende online teksten
3 redenen om je klant te negeren
Webcontent-goeroe Gerry McGovern gaf in april een masterclass in Utrecht. Aartjan van Erkel is fan van McGovern en was erbij. McGovern legde uit waarom websites hun klanten negeren. Aartjan beschrijft de drie redenen in zijn artikel op webanalisten.nl:
- De website is ontworpen voor de uitzondering.
- Het merk wordt boven de klant geplaatst.
- Er is sprake van tribaal oergedrag.
3 basisrichtlijnen voor converterende online teksten
De tekstschrijvers van het internet zijn de verkopers uit de winkelstraat. Een statement dat Ton Wesseling vaker maakt. Waar in de winkel een verkoper je probeert te begeleiden naar / te motiveren tot een aankoop door een dialoog aan te gaan bestaat de online dialoog uit het feit dat de bezoeker van de webpagina leest en klikt… en die klik weg is snel gemaakt. Vanuit Copyblogger verscheen een artikel met een simpele, maar zeer doeltreffende uitzetting van de 3 hoofdpunten waar je rekening mee moet houden bijj het schrijven van online content:
- Wees helder.
- Wees beknopt.
- Wees dwingend.