Heb jij vijf minuten voor Marketingfacts?
Marketingfacts probeert de interactieve community constant te verbeteren en daar willen we jou als lezer of blogger graag bij betrekken. We zijn namelijk heel benieuwd hoe jullie de site beoordelen en welke verbeterpunten er zijn.
De laatste keer dat Marketingfacts, in samenwerking met RMI, een lezersonderzoek heeft uitgevoerd was in 2006. Dit onderzoek bleek nuttig en leerzaam. RMI en Marketingfacts hebben de koppen weer bij elkaar gestoken en hebben besloten het onderzoek te herhalen. En daar hebben we jouw hulp natuurlijk bij nodig! Zou jij de online vragenlijst voor ons willen invullen? De uiteindelijke resultaten zullen we binnenkort op Marketingfacts publiceren.
Meedoen aan het lezersonderzoek kan door hier klikken. Alvast bedankt!
Voila, is ingevuld!
Een suggestue over de vraag:
“Er zijn op dit moment meerdere vaste rubrieken op Marketingfacts.nl. Hoe beoordeel jij de kwaliteit van de volgende rubrieken?”
Er zijn enkele rubrieken die ik wel ken maar bijna nooit lees. Dan kan ik ook niet de kwaliteit beoordelen. De enige keuze optie is dan: “Nooit van gehoord”. Daar maar voor gekozen. Wellicht handig om de optie “Geen oordeel” toe te voegen?
Ik mis de beloning
Ik mis een optie in de beoordelingsvraag. Je gaat van matig naar goed, maar daar zit nogal wat tussen. Wat is er met voldoende gebeurd?
Ik mis een opmerkingenveld op het einde met andere verbetersuggesties. Mensen gaan automatisch kritisch nadenken over MF wanneer je ze dit soort vragen stelt en dan is dit een gemiste kans.
Ik mis inderdaad ook het ‘algemene verbeterpunten veld’ aan het einde. Had daar graag de wens ingevuld voor volledige artikelen in de RSS feed. Eigenlijk mijn enige irritatiepunt aan Marketingfacts
Als je een suggestie instuurt voor een artikel, krijg je helemaal geen bericht. Je weet dus niet of er iets mee gedaan wordt.
En als men besluit er niets mee te doen, zou men op zijn minst een mail kunnen sturen met iets van ‘bedankt, maar we vinden het niet geschikt’.
Ook over de vraag over beoordeling rubrieken: naast ‘nooit van gehoord’ is er een vijfpuntsschaal: slecht, matig, goed, zeer goed en uitstekend. De middelste keuze van een vijfpuntsschaal hoort neutraal te zijn, gevoelsmatig zou je die kiezen als je er geen negatief maar ook geen positief oordeel over hebt. Dit kleurt de resultaten.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!