PICNIC08: Interview Clay Shirky

26 september 2008, 04:15

‘Flickr solves all the problems of digital of sharing photo’s, but it creates new social dilemma’s around how do you get people to behave.’ Alle vrijheid om op internet te kunnen publiceren brengt ook onvrijheid en regels met zich mee. Hoe gaan we dat inrichten? In bovenstaand interview praat Clay Shirky over zijn boek (’Here comes everybody’) en wat hij daarmee wilde bereiken. Maar het gaat ook over dit paper wat hij in 2003 schreef (en wat ik 2 jaar later in een scriptie gebruikte) en over de 80/20 rule. Er is veel, heel veel veranderd in 5 jaar tijd. Lees voor achtergrondinformatie ook dit verslag van Shirky’s keynote op PICNIC 08.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

10 Reacties

    wilbertbaan

    Had een interessant verhaal. Leuk deze video.


    28 september 2008 om 18:17

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief