Facilitator of broadcaster? Dat is het dilemma waar Pim Betist van Sellaband voor staat. Niet, dat het slecht gaat met zijn muzieksite, waar talent door een ‘crowd’ van ‘believers’ een kans krijgt door de breken. De investeringen zijn opgelopen tot 2,5 miljoen, 25 bands haalden 50k binnen om een plaat te maken. 8500 schreven zich tot nu toe in.
Maar Betist vertelde gisteren op de SocialStrategyTalk, dat de crowd af en toe écht een duwtje in de rug nodig heeft. Sommige bands, waarvan hij denkt dat ze goed zijn, halen de 50k niet. ‘We vinden het soms zonde dat het talent niet boven komt drijven. Misschien moeten we meer een gids zijn, guidance bieden aan de bezoekers van onze site.’ Maar het publiek moet bepalen, dat is de filosofie van SellaBand. Daar moet Betist eigenlijk niet aan tornen. Dus: ‘We moeten gebruikers andere gebruikers laten helpen met het vinden van de goede muziek,’ denkt Betist. Moet het bedrijf dus opgesplitst worden, in een broadcast-gedeelte en een faciliterend gedeelte? Ingewikkeld, en reuze interessant.
Het strakke camera- en regiewerk alsmede het geluid in bovenstaande video is van Erik van Roekel.