Weekoverzicht Webanalisten.nl (5): live bezoekers notificatie
Wekelijks wordt in een artikel hier op Marketingfacts.nl een samenvatting gegeven van het belangrijkste nieuws vanaf Webanalisten.nl. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.
Deze week:
- Woopra: Live bezoekers notificatie
- Gratis conversie optimalisatie: GratisAdviseurs.nl it is!
- Word webanalist!
- Unieke bezoekers belangrijkste data voor mobile webanalist
Woopra: Live bezoekers notificatie
Woopra is een gratis web analytics pakket dat realtime gedrag van bezoekers vastlegd. Het combineert bezoektagging met een desktop applicatie (Java). Met Woopra wordt het mogelijk om direct te zien wie er op je site aanwezig is en daar van de desktop tool een notificatie over te ontvangen. Ook maakt Woopra het mogelijk om direct in contact te treden met je bezoekers, er kan een chat gestart worden waarmee je direct in contact staat met je bezoeker, ongeacht waar hij op je website is.
Gratis conversie optimalisatie: GratisAdviseurs.nl it is!
We have a winner! Het is bekend welke website middels input van de webanalisten.nl lezer met ondersteuning van de webanalisten.nl bloggers geoptimaliseerd gaat worden voor conversie. Na een vliegende start van Marketingfacts bleek de strijd te gaan tussen Kindamuzik.net en GratisAdviseurs.nl. De laatste heeft gewonnen met bijna de helft van alle stemmen.
Word webanalist!
Op dit moment staan er in de VS 1500 webanalisten vacatures open op Monster.com. Een enorm aantal. In Nederland zal de vraag naar webanalisten zeer waarschijnlijk ook alleen maar blijven toenemen. Denk je het in je te hebben om webanalist te worden, bekijk dan wat je nodig hebt om een (betere) webanalist te worden.
Unieke bezoekers belangrijkste data voor mobile webanalist
Niet de mobiele operator of het mobiele device is de belangrijkste metric voor webanalisten binnen mobile web analytics, nee: de unieke bezoeker. Dit is niet heel vreemd, aangezien het meten van unieke bezoekers de randvoorwaarde is om verder te meten.
@Ton nee dat zijn die bedrijven die nog geen geld hebben voor specialisten maar wel voor een manager zoals ik. Ik ben dan ook mateloos populiar 😉 Maar serieus ik zou graag voor al mijn klanten een webanalist inhuren of het deels zelf doen. Jammer genoeg is er vaak te weinig tijd voor en worden andere zaken (nog) als prioriteit gezien.