ADV: Businessmodellen in (nieuwe) media

9 april 2008, 05:37

Het snel veranderende medialandschap, het ontstaan van nieuwe media en de komst van nieuwe toetreders in medialand zorgen voor druk op de traditionele businessmodellen van mediabedrijven. Geld verdienen met (nieuwe) media is waar het om draait.

Wat betekent het dalende effect van adverteren in kranten en magazines en de toename van webwinkels en diverse bedrijven die zich bezig houden met uitgeven? Albert Heijn, Kruidvat, Apple… Een toename van branchevreemde concurrenten of juist verrijking voor de ‘oude mediagarde’?

‘Dr. Businessmodel’ Alexander Osterwalder heeft van innovatieve businessmodellen zijn beroep gemaakt. Zijn visie op innovatieve business- en verdienmodellen en de veranderingen in de media industrie zijn te volgen op zijn blog en op 15 mei a.s. spreekt hij op het Mediacongres 2008 bij Media Plaza. Businessmodellen worden onder de loep genomen en kansen in beeld gebracht.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Floris

    @marco let op. Aardig wat spam in de reacties op je upstream article 🙂


    9 april 2008 om 07:03
    Daan83

    De linkjes zijn kapot 😉


    9 april 2008 om 08:02
    media

    @Daan: links zijn inmiddels aangepast!


    9 april 2008 om 08:18
    Smartinvest

    Toppie!!!!


    9 april 2008 om 11:26

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!