Chinareis 2008: Bezoek Spill Group in Shanghai

Chinareis 2008: Bezoek Spill Group in Shanghai

Op dag 2 van de Chinareis 2008 bezochten de interactieven Spill Group Asia in Shanghai. Vincent Everts maakte een verslag van het bezoek aan de spelletjessite, waar meer dan 20 miljoen Chinezen gebruik van maken (in Nederland is het bedrijf Spill Group bekend van Spelletjes.nl).

Spill Group is mede opgestart door Marc van der Chijs. Deze Nederlander stond gisteren in Dagblad De Pers, omdat hij ook de grootste videosite van China uit de grond heeft getrokken (Lees: ‘China kijkt massaal naar Tudou’).

In bovenstaande video legt Marc van der Chijs ons uit, waarom de Chinezen niet van Google houden, waarom ze veel meer gefocust zijn op ‘web 2.0 presence’ en waarom het sec spelen van games voor een doorsnee Chinees niet genoeg is.

‘Het is doodstil, iedereen zit volledig geconcentreerd te werken,’ concludeert Everts, stomverbaasd, als hij rondkijkt op de werkvloer. De Chinezen zitten er nét iets dichter op elkaar dan wij in Nederland gewend zijn, zegt Thijs Bosma, even verderop in de video. Kijken dus!

Vandaag gaat het gezelschap op bedrijfsbezoek naar Tudou. Vincent Everts zal in zijn videoreportage ook zeker aandacht besteden aan de kritiek op Marc van der Chijs in De Pers (en op Emerce). In de loop van vandaag volgen nog meer updates over de Chinareis 2008.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Erg leuk en interessant videoverslag! Toch erg knap hoe met relatief weinig mensen toch aan de lopende band games worden ontwikkeld en Spill Group wereldwijd zo'n enorm bereik heeft.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.