ADV: Adverteerder volgt mediaconsumptie niet

3 maart 2008, 05:30

{title}Crossmedia is een veelgehoord ‘containerbegrip’ waar geen eenduidige definitie van is. Er is veel verwarring, vandaar de Workshop Crossmedia bij Media Plaza. Het doel van crossmedia is helder: grotere bekendheid én meer omzet, aldus Peter Luit. Hij legt in de voormiddag de verbinding tussen het theoretische gedeelte van de workshop van Indira Reynaert en het praktijkgedeelte van Bram Alkema.

Luit: “Crossmediaal is de opvolger is van multimediaal. Alle grote bedrijven doen het al: ze zetten print, radio, tv, sms en internet in. Deze manier van werken is mainstream geworden. En de wat kleinere bedrijven gaan op den duur ook crossmediaal leren denken.” Alkema: “Het nieuwe crossmediale denken is middelenvrij. Kijk vooral waar de klant om vraagt én waar die klant zich bevindt. De mediaconsumptie zit nu voor eenderde op internet en in games maar de mediabestedingen gaan ergens anders naar toe. Adverteerders blijken niet te snappen waar hun publiek zit.”

Tijdens de workshop zal Alkema een aantal voorbeelden geven van geslaagde crossmediale campagnes. Ook kunnen deelnemers hun eigen case aandragen.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Ton Schoonderbeek

    Nee de adverteerder volgt de media consumptie niet, anders zouden vooral alleen mobile media, good old buitenreclame, gaming en internet business hebben. Media is een middel en geen doel. Effectiviteit is enige insteek.


    3 maart 2008 om 19:44

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!