Plugg: A European Perspective On Web 2.0

5 februari 2008, 13:52

Op 19 maart a.s. wordt in Brussel het congres Plugg: A European Perspective On Web 2.0 georganiseerd. Plugg is een 1-daags congres waar de nieuwste internetstartups en internetvisionairs van het Europese Web 2.0 voorbij komen (denk het beste te vergelijken met The Next Web in Nederland). Plugg heeft een interessante line-up met sprekers als Mike Butcher (TechCrunch), Julie Meyer (Ariadne Capital), Bart Becks (ProSiebenSat), Rebecca Jennings (Forrester Research), Rudy de Waele (m-trends), Lisa Sounio (Dopplr), Tom Raftery (CIX), Matt Colebourne (coComment) en onze eigen Boris Veldhuijzen van Zanten (Fleck).

Wij stelden vooraf een paar korte vragen aan Robin Wauters, één van de organisatoren van het Plugg-congres:

Wat is Plugg 2008?

Plugg is een Europese webconferentie die peilt naar de huidige en toekomstige trends in de Web / Mobile 2.0-industrie door zoveel mogelijk Europese sprekers uit verscheidene sectoren (media, investeerders, ondernemers, …) aan het woord te laten, hetzij als keynote speaker of panellid. We trachten ook Europese start-ups met veel potentieel onder de aandacht te brengen van het aanwezige (en online) publiek, zowel tijdens als na het evenement.

Waarom moeten wij Nederlanders daar naar toe?

Iedereen in Europa die professioneel met het nieuwe web bezig is (interactieve marketers, ondernemers, investeerders, online mediabedrijven, pers, bloggers, internet trendwatchers, developers en designers) moet zeker naar Plugg komen, en voor Nederlanders speelt de korte afstand natuurlijk een voordelige rol. Bovendien duurt de conferentie slechts 1 dag, zodat bezoekers geen halve werkweek kwijt zijn, ook al zijn er voldoende networking-opportuniteiten om interessante contacten te leggen met de andere aanwezigen.

Wat mogen we absoluut niet missen tijdens Plugg 2008?

De Start-ups Rally wordt volgens mij bijzonder interessant, zowel voor henzelf als voor alle aanwezigen. Twintig vooraf door een professionele jury geselecteerde start-ups (inzendingen kunnen nog tot en met 8 februari aanstaande) zullen elk binnen 2 minuten aan het publiek moeten overtuigen dat zij één van de 3 finaleplaatsen waard zijn. De presentaties worden achteraf professioneel beoordeeld door de juryvoorzitter, waarna een 2e selectie door de jury in combinatie met een publieke stemming zal uitmaken welke drie bedrijven een finaleplaats halen.

Deze drie finalisten krijgen in de namiddag de kans hun presentatie over te doen – ditmaal krijgen ze elk 10 minuten -, waarna één van hen een prijs zal ontvangen voor meest beloftevolle start-up. De winnaar krijgt een bescheiden prijs en de aandacht van alle aanwezigen (het is immers geen aparte track, alle gaat door op het grote podium), zowel tijdens als na de conferentie.

Vanuit Marketingfacts zullen Ton Wesseling en Eduard Blacquière verslag doen. Mocht je interesse hebben om deel te nemen dan kun je je tegen gereduceerd tarief aanmelden via plugg.eu (registratiecode MARKETINGFACTS).

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!