Bloggers beginnen Marketingfacts Netwerk

5 juni 2007, 06:40

Bloggers beginnen Marketingfacts NetwerkAchter de schermen is er al maanden gewerkt aan de voorbereiding maar vandaag is het dan zo ver en bundelen dertien interactieve professionals officieel hun krachten in het Marketingfacts Netwerk. De propositie is simpel: één loket voor alle interactieve marketingvragen en geen overhead. Een Interactieve Marketing Audit brengt de belangrijkste verbeterpunten snel in kaart. Het netwerk heeft vervolgens alle expertises in huis om invulling te geven aan het vervolg.

De netwerk leden zijn allen bloggers op marketingfacts.nl en expert op hun eigen vakgebied. De leden van het netwerk zijn Upstream, Novocortex, Van de Haterd Consultancy, One Day Company, Jeroen Bertrams, Onstuimig, Leylines, Traffic4U, New Kitd, Feeder Media, Blogads, Canicas, ClickValue en DiepbiZniZ Consulting.

Het Marketingfacts Netwerk wordt officieel gelanceerd tijdens het Digital Marketing Event (DME) in Amsterdam RAI. Op de stand is steeds een vertegenwoordiging van de netwerkleden aanwezig voor meer informatie en een eerste kennismaking. Het DME is gratis toegankelijk.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

38 Reacties

    Marcel van der Heijden

    Heren, gefeliciteerd. Mooi initiatief en de market zat hier zeker op te wachten!


    5 juni 2007 om 06:56
    Marcel van der Heijden

    Zat = natuurlijk zit 😉


    5 juni 2007 om 06:57
    chi666

    Dank je Marcel, wij verwachten natuurlijk ook dat men hierop zit te wachten.


    5 juni 2007 om 07:07
    Martijn

    Erg goede zet! Weet zeker dat dit gaat werken… Succes!


    5 juni 2007 om 07:22
    Michiel

    Stoer! Vanwaar de selectie van deze bedrijven?


    5 juni 2007 om 07:29
    Gerben

    Idd een goede zet, ‘k hoor ook al enkele verhalen van detacheringen in de Online Marketing branche…


    5 juni 2007 om 07:29
    caroline777

    Mooi initiatief. Succes!


    5 juni 2007 om 07:29
    Diederik Heinink

    Hele goeie en slimme zet!! Succes!


    5 juni 2007 om 07:37
    loket

    Gefeliciteerd met dit unieke netwerk en alvast heel veel succes!


    5 juni 2007 om 07:57
    guido van Nispen

    Gefeliciteerd, mooie propositie!


    5 juni 2007 om 08:24
    Gijsbregt

    Ziet er profi uit. Zoals eerder besproken: de online video expertise mist nog, maar die weet je wel te vinden.


    5 juni 2007 om 08:37
    JulianJ

    Even offtopic: Krijgen we nog een Marcom Top 100?


    5 juni 2007 om 10:23
    Henk

    Wat is het verschil met Marketingfacts? Zowel grafisch als inhoudelijk zie ik niet echt verschil.


    5 juni 2007 om 12:24
    Kasper Katje

    Mooi initatief!


    5 juni 2007 om 12:33
    serge.fenenko@novocortex.com

    De sfeer was gemoedelijk op onze stand. Reacties op MFN waren positief – “de markt is goed voor dit initiatief”, “het is slim om alle expertise in Interactieve Marketing te bundelen”, “de stap van een virtueel netwerk naar het echte is logisch”.

    @Michiel

    We hadden twee selectiecriteria voor MF Netwerk: 1) het bedrijf wordt geleid door de MF blogger, 2) bedrijven vormen samen een full-service Interactieve Marketing bureau.


    5 juni 2007 om 14:29
    media

    @Laurens: zoals eerder aangegeven: alle interactieve marketing expertise in huis, geen overhead en misschien wel het meest interessante, je hebt ze hier op marketingfacts.nl al kunnen leren kennen.


    5 juni 2007 om 16:04
    media

    Zit net je verslag te lezen: presentatie over webdesign is een goed punt. Had ik inderdaad rekening mee moeten houden. Probleem is dat ik tot vorige week geen goed totaalbeeld had van alle presentaties. Op basis daarvan had ik een gastspreker kunnen voorstellen. Something to remember voor volgend jaar. Thx!


    5 juni 2007 om 16:07
    Peter

    Slim en logisch initiatief…maar hoe gaat dat nu? Marketingfacts = onafhakelijk = overal mediapartner = IAB = een commercieel netwerk?? Volgens mij een lastige combi met teveel petten?


    5 juni 2007 om 17:12
    media

    @Peter: ik heb dagelijks ruim 5000 mensen die over mijn schouder meekijken en hun kritiek hier spuien als ik een verkeerde stap zet. Ben er dus niet zo heel bang voor.


    5 juni 2007 om 17:19
    Laurens T

    Okay bedankt voor de toelichting Marco. Maar wordt er wel vanuit 1 organisatie geopereerd dan? Met bv 1 offerte, 1 contactpersoon..? Of is het toch ieder bedrijf voor zich? – dat is tenminste zoals ik het nu zie. Dat de aangesloten bedrijven zich al op MF geprofileerd hebben is denk ik een pluspunt ja 🙂

    Ik kijk uit naar het webdesign gedeelte volgend jaar 🙂


    5 juni 2007 om 17:46
    media

    @Laurens: beetje afhankelijk van het project. In voorkomende gevallen beperkt het zicht tot het doorgeven van (deel)projekten. In dat geval zal de organisatie bij het bedrijf komen te liggen dat het projekt uitvoert. Bij grotere projekten waaraan meerdere partijen meewerken zal er één hoofdaannemer zijn die de organisatie op zich neemt.


    5 juni 2007 om 17:57
    Laurens T

    Juist, ja nu zie ik ook het voordeel voor de klant..vooral in het tweede geval. One-stop-shop.


    5 juni 2007 om 18:08
    media

    @Arnoud: ik geloof dat Stripe niet helemaal heeft begrepen dat het om een beurs (DME) ging en niet om een congres (eDay).


    5 juni 2007 om 19:00
    Stephan Fellinger

    @Marco: gefeliciteerd, vind het prima initiatief. Ik wens jullie veel leuke projecten en natuurlijk ook veel lol!


    5 juni 2007 om 19:32
    media

    @An: dank voor je leuke reactie:

    (…) Weer een interessant initiatief uit Nederland: een aantal webmarketeers én tevens verwoede bloggers gaan samenwerken en in een netwerk hun diensten aan de markt voorstellen. En dan vragen we ons in Vlaanderen nog altijd af waarom het toch steeds die Nederlanders zijn die de markt veroveren?? Samenwerking dus, en geen angst om eens iets nieuws te proberen. Ben in België nog geen vereniging van bloggers tegengekomen die ook nog eens commercieel samenwerken. Waarom niet? Ga hun met argusogen volgen en Bas, als jullie ook iets rond arbeidsmarktcommunicatie willen doen, bel me 🙂 (…)

    Misschien inderdaad maar eens snel bellen!


    6 juni 2007 om 03:35
    Henk De Hooge

    Marco en alle bloggers, gefeliciteerd. Stoer en een leuk concept. Hoop dat de bedrijven het gaan oppakken.


    6 juni 2007 om 04:40
    everhoog

    @ edo: bedankt. Leuke vraag in het interview: “dus jullie zijn eigenlijk een stel superspecialisten bij elkaar waar de markt niet meer omheen kan?”

    Dat is denk ik wel een mooie samenvatting.


    6 juni 2007 om 08:22
    Raimo

    Hi Marco gefeliciteerd. Slimme zet.

    P.S. Wie is de mobiele specialist?


    6 juni 2007 om 12:05
    Karel Kolb

    Marco, die DME banner rechtsboven kan er nu wel af, toch? 🙂


    6 juni 2007 om 17:05
    Raimo

    @Marco Snel weer wat inplannen?


    6 juni 2007 om 19:07
    Rob Boeyink

    Hoi Marco,

    Door de drukte op onze eigen stand geen tijd gehad om me te verdiepen in jullie netwerk. Klinkt goed en gezien de reacties een schot in de roos. Succes ermee en ik hou aanbevolen wanneer er onderwerpen op het gebied van personal targeting of selfservice zijn. Ik informeer je deze week nog even over de planning betreft de pilot.


    6 juni 2007 om 19:45
    media

    @Raimo: ik ga binnenkort eerst met een sabatical van een paar maanden 😉


    6 juni 2007 om 19:49
    Raimo

    @Marco..oh die had ik even gemist. Lekker zeg! Enjoy!!


    7 juni 2007 om 09:44
    Floris Venneman

    Complimenten!


    8 juni 2007 om 11:40
    evroekel

    Net terug van 2 weken vakantie, zonder internet want dat was belabberd in de Dordogne. Anyway.. mooie exposure van het netwerk. Mooi om te zien dat ‘de markt’ het inderdaad een schot in de roos vindt. Zijn er al concreet klussen?


    17 juni 2007 om 07:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief