Jongeren bellen gemiddeld 24 minuten per dag

28 september 2006, 06:44

Jongeren bellen gemiddeld 24 minuten per dag

Nadat we eerder deze week naar een tweetal andere onderzoeksrapporten over jongeren verwezen, presenteerde gisteren Laura Kasteleijn van Newrulez de resultaten van een onderzoek naar het mediagebruik van jongeren. Het onderzoek onder 1319 jongeren in de leeftijd van 15 t/m 24 jaar is in september 2006 online uitgevoerd via een eigen onderzoekspanel van newrulez research & marketing en via CU2.

De belangrijkste resultaten:

  • 98,3% van de jongeren is in het bezit van een mobiel
  • 78,0% van de jongeren is in het bezit van een iPod/mp3 speler
  • 59,0% van de jongeren maakt gebruik van een webcam
  • jongeren bellen gemiddeld 24 minuten per dag
  • jongeren sturen gemiddeld zo’n 5 sms’jes (4,7) per dag
  • gemiddeld staat de TV bij jongeren 2,5 uur per dag aan
  • gemiddeld kijken jongeren 1 uur en 42 minuten per dag naar de TV
  • RTL4 is de meest populaire tv-zender gevolgd door Net 5 en TMF
  • jongeren internetten gemiddeld 2 uur en 36 minuten
  • MSN’en is veruit de meest populaire online activiteit gevolgd door mailen
  • gemiddeld hebben jongeren 113 contactpersonen in hun MSN Messenger lijst
  • Radio 538 is de meest populaire radiozender gevolgd door 3FM en Q-music

Bron:

OZnewrulez_jijendemedia_sept2006.pdf

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Arnoud Rademaker

    Jongeren komen door hun belgedrag ook vaker in de financiële problemen. Zie website RTLZ.

    Volgens directeur Marc van Alphen van Interim Justitia neemt het betalingsmoraal onder jongeren af. “Het uitgavepatroon strookt niet met de inkomsten. Daardoor betalen jongeren openstaande rekeningen niet. Het gaat dan vooral om internet- en telefoonrekeningen, maar ook om lesgeld.” (bron: http://www.rtlz.nl , 26/09/2006)

    Kortom, jongeren moeten leren om met hun belgedrag om te gaan.

    Groet,

    Arnoud


    28 september 2006 om 07:49
    media

    Ik heb inmiddels begrepen dat als je geïnteresseerd bent in aanvullende statistieken uit dit onderzoek dat je daarvoor contact kunt opnemen met op met laura.kasteleijn-at-newrulez.nl.


    28 september 2006 om 17:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief