Vrouwen langer online dan mannen

17 april 2006, 18:09

Mediaonderzoek.nl: Binnen een jaar brengen Europese vrouwen meer tijd online door dan mannen. Dit blijkt uit onderzoek (pdf) van de European Interactive Advertising Association (EIAA). In 2005 brachten mannen gemiddeld 11 uur per week online door en vrouwen 9 uur. De afgelopen drie jaar is het aandeel van vrouwelijke internetgebruikers echter met 63% gestegen, vergeleken met een stijging van 54% bij de mannen.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Logfather

    Dat komt omdat ze geen idee hebben wat ze aan het doen zijn en dus minstens dubbel zolang de tijd nodig hebben om hetzelfde te vinden? De rest van de tijd word natuurlijk besteed aan… waar zit dat stomme uit knopje nu. Alles is relatief.


    17 april 2006 om 22:10
    justien

    Een van de verklaringen hiervoor is dat vrouwen meer en uitgebreidere informatie zoeken alvorens ze tot (aankoop) beslissingen komen. Dit deden ze al, maar daar gebruiken ze steeds vaker het net voor. (Dit brede en diepe zoekgedrag wordt ook als verklaring gebruikt bij de betere beleggingsresultaten van vrouwen. Ze zouden zich minder af laten leiden door de hype van het moment).

    Deze vrouwelijke neiging om zeer breed informatie te vergaren zien we ook overigens steeds vaker bij mannen.


    18 april 2006 om 03:11
    Kirian Cousin

    Meer weten over vrouwen en internet, kijk op http://www.vrouweninternet.nl


    18 april 2006 om 10:58
    Raceman / Jurjen

    Vandaag bij Vrouw en Internet geweest. Interessante dag, en de ontwikkelingen van STIR in Nederland ook gezien.


    27 april 2006 om 16:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!