Verslag Tweede Nederlandse Businessblogmeeting
Gisteren vond bij Publicis in Amstelveen de tweede Nederlandse Businessblog-meeting plaats.
Ruim 40 deelnemers (waarvan veruit de meerderheid aktief met weblogs), waren getuige van presentaties van Stephan Fellinger, Neville Hobson en Ton Zijlstra. Elk van de sprekers bekeek het fenomeen weblogs vanuit zijn eigen discipline. Stephan vanuit marketing, Neville vanuit communicatie en Ton vanuit kennisdeling.
Wrap up
- De presentaties (in pdf-formaat) zijn voor leden van Marketingfacts hier te downloaden.
- Live videoverslagen zijn te vinden op Frank-ly.
- Frank Janssen heeft inmiddels (het eerste deel van) een uitgebreid verslag online staan.
- Neville Hobson bespreekt in zijn For Immediate Release podcast (laatste 10 min.) de meeting waarbij hij o.a. nader ingaat op de lancering van Blogo.nl.
- Tot slot een prachtige fotoserie van Guido van Nispen dat een aardige impressie geeft van de middag.
Bij deze wil ik Hans Meijer van DialogAMI nogmaals bedanken voor het verzorgen van de lokatie en de borrel na afloop.
Marco,
Bedankt en graag gedaan !
Interessant programma, prima locatie en gepassioneerd publiek. En zoals altijd erg leuk om weer eens de gezichten achter de weblogs te zien. Bedankt voor de organisatie.
interesante sprekers, fraaie omgeving en 100% vrij van narcisme! 🙂
dank marco
Henk, hoevaak had jij de presentaties van Neville Hobson en Ton Zijlstra al gehoord? Heb je de kern van hun boodschap begrepen? Vertaal dat eens naar de huidige opzet van de weblog van de Gouden Gids! Ik denk dat we met zijn allen nog heel veel hebben te leren over weblogs.
Overigens waren er gisteren een handjevol pioniers uit de uitgeversbranche aanwezig. We zullen de komende jaren nog veel van ze horen. Van de tradionele uitgevers en journalisten verwacht ik op dit moment niet veel.
Marco, Neville kennen we via Parijs, Ton had een prima verhaal maar dat is niet mijn boodschap. Ik volg deze wereld een iets intensiever als dat jij vermoedt. Het zijn juist de grote uitgevers die de boodschap niet doorkrijgen.
Het weblog van GG heeft met andere zaken te maken als bijv. cultuuromschakelingen.
Welke boodschap Henk? Met voorbeelden als de Gouden Gids ga je ze ook niet overtuigen. Met name in het verhaal van Neville (heeft hij in Parijs ook een presentatie gehouden?) en Ton zaten een aantal elementen die cruciaal zijn voor het succes van weblogs. Je kunt je ogen daarvoor sluiten maar dat lijkt me niet slim…
Ik denk dat we elkaar niet geheel begrijpen. Tekst is vaak zonder de emotie. Ik vond de presentaties van Neville en Ton van een zeer hoog nivo!!! Veel uitgevers kunnen hier veel van leren. Zie o.a. de uitspraken van teh Guardian zelf. Die zeggen veel.
Het Gouden Gids Blog is zeker bij lange na niet wat het moet zijn, maar dat komt nog wel goed. Mijn goal is, ook al is het niet mijn blog!, om onze CEO te gaan laten schrijven.
Nu ik alle berichten en verslagen heb gezien/gelezen baal ik helemaal dat ik niet aanwezig kon zijn!
Weet iemand of er in de komende weken nog meer evenementen/ bijeenkomsten zijn rondom weblogs?
Hilde, op 12 juli is Blogstorm in Brussel over weblogs en marketing, dan is het vakantieperiode en na de zomer is in september een blogcongres in de UK.
I can’t believe you’re not playing with me-h-tat was so helpful.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!