Van onbekend naar wereldberoemd in 14 filmpjes

Van onbekend naar wereldberoemd in 14 filmpjes
, Carl Mangold

Pomme en Kelly - twee 15-jarige meisjes uit Nederland - zijn hard op weg om wereldberoemd te worden, met hun ‘vet leuke’ playback filmpjes. Ze plaatsen hun filmpjes op Google video, bloggen erover op WordPress en bereiken op die manier meer dan 30 duizend bezoekers per dag (met hun blog, het aantal bekijkers van de filmpjes ligt ongetwijfeld tientallen malen hoger).

Een mooi voorbeeld van de macht van ‘user generated content’. ‘t Zal me niet verbazen of die meisjes zijn binnenkort ook op de ‘old skool’ televisiebuis te bewonderen ;-)


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 21 reacties op dit artikel

  • Prachtig!

    geplaatst op
  • 30.000 bezoekers per dag?
    Complimenten voor deze vorm van e-marketing!

    geplaatst op
  • haha, zouden zij over een jaartje of 10 wellicht behoefte hebben aan een ontgoogle actie? ;-)

    Maar inderdaad goede marketing! Dat is mij nog niet gelukt met mijn sites.

    geplaatst op
  • Ja geweldig he? Hahaha, ik kwam ze ook al een paar keer tegen...

    geplaatst op
  • Was deze dames al een aantal keer tegen gekomen maar wist niet dat het Dutchies waren. Binnenkort bij Jensen ;)?

    geplaatst op
  • Briljante dingen zijn soms zo voor de handliggend, maar oooh zo moelijk om te bedenken :(

    Hoe lang voor dat Brein roet in het eten gooit?

    geplaatst op
  • Hehe. Grappig, ik denk er precies hetzelfde over en kwam ze vorige week al tegen. Ongelofelijk wat ze bereikt hebben op internet, ik bedoel, van zoveel pageviews kunnen de meeste mensen alleen dromen. :)

    Nog leuker is dat ze kunnen schrijven zonder raar gebruik van hoofdletters en cijfers... Ik bedoel, dat verwacht je tegenwoordig niet meer zo snel van twee meisjes van 15 die voor de webcam zitten... Ik niet, in ieder geval.

    Dus ja, ik ben impressed en fan. Want de filmpjes zijn nog leuk ook... =)

    geplaatst op
  • Leuk, leuk! Zal ik van de zomer ook zo beroemd worden ;)? (Zelfde concept hier namelijk, maar dan met andere soort filmpjes.)

    Maar weet iemand hoe ze dit bereikt hebben? Door niets te doen qua promotie lijkt het mij stug dat je een dergelijke hoeveelheid pageviews te pakken kan krijgen, daar moet toch wel wat achter zitten.

    Vraag me overigens af wie verder het 'brein' hierachter is, want de dames zien er niet uit alsof ze meer op de computer kunnen dan wat internetten en msn'en (en dat is een compliment, als je bedenkt dat ze dus wel meer wegwijs zijn op de computer!).

    Jochem

    geplaatst op
  • nou Jochem,

    toevallig ken ik deze dames en weet ik dat er geen "brein" achter zit.

    't is begonnen als grap en ondertussen worden de filmpjes wereldwijd bejubeld en uiteraard gekopieerd.

    overigens kunnen de dames méér dan alleen msn-en.

    niet slecht toch, zonder enige vorm van reclame, en dat in nog geen 3 weken tijd.....

    tjsa

    geplaatst op
  • Het is iets te makkelijk om te concluderen dat ze zonder enige vorm van reclame dit hebben bereikt. Dat zou namelijk betekenen dat de filmpjes nu nog door een handjevol vrienden en familieleden zou worden bekeken. Maw, iemand heeft PR gedaan voor de weblog en de filmpjes en deze o.a. aangemeld bij weblogs als Flabber. Eenmaal genoemd op een of meerdere grote weblogs dan gaat het hard, zeker als het niet landgebonden is zoals nu. Nationale en internationale blogs besteden er aandacht aan en binnen no time zit je op 30,000 unieke bezoekers per dag. De kunst is nu om dit vast te houden!

    geplaatst op
  • ik ben ze inderdaad tegengekomen via flabber. En uiteraard heb ik de link doorgestuurd naar vrienden en bekenden. En die waarschijnlijk ook weer naar anderen. Andere flabbergangers zullen vast en zeker hetzelfde hebben gedaan. En tsja, dan gaat het snel natuurlijk!

    Het is ook best humor. Mag ook wel weer een keer, na alle rampspoed en ellende die je meestal ziet.

    Overigens is er ook een ander filmpje erg leuk: die van die synchroonzwemmende mannen...maar dat blijkt dus echt een marketingactie te zijn: ik zag 'm afgelopen week langskomen op tv. Het bleek een commercial te zijn van Krasloten.

    geplaatst op
  • Ik denk dat we te maken hebben met simpelweg een succesvolle buzzmarketingcampagne...

    geplaatst op
  • Pat, waar heb je dat filmpje gezien?

    geplaatst op
  • Ik las in de comments op hun site -die echt vanuit de hele wereld komen- dat hun filmpjes vorige week in Spanje en gisteren in Duitsland (Giga TV uit Berlijn) zijn uitgezonden.

    Vraag me nu serieus af of het zinvol is om een banner op hun site te plaatsen. Hoe denken de deskundigen daar over?


    Grtz
    Edwin

    geplaatst op
  • Ik zou niet kiezen voor commerciele banners (wat is de doelgroep en wat zou je ze moeten aanbieden? te breed!) maar kiezen voor een persoonlijke donatie (via bijv. Paypal). Met zoveel enthousiaste aanhangers moet ik me al sterk vergissen of ze kunnen hier een leuk zakcentje mee bijverdienen.

    geplaatst op
  • Kan me nog herinneren dat ik vroeger met een cassetterecorder meezong met liedjes en dat opnam op een cassettebandje en liet horen aan vriendjes, vriendinnetjes en mijn ouders...... Dit is precies hetzelfde, alleen nu heb je het fantastische wereldwijde podium dat internet heet :-)

    Goeie humor trouwens!!

    geplaatst op
  • heyhey;)
    ik heb jullie filmpjes bekeken:P
    echt te grappig:P:D
    ik dacht dat het niet gekker als mij kon,,,nouja toch wel:P..
    echt leuk!!
    kusjes danielle

    geplaatst op
  • @marco

    Ik ben het filmpje tegengekomen op http://www.flabber.nl

    geplaatst op
  • even dieplinken... ;-)

    De meiden:

    http://www.flabber.nl/archief/015108.php

    Het hilarische filmpje over de synchroonzwemmende mannen:

    http://www.flabber.nl/archief/015201.php

    geplaatst op
  • Het moet niet gekker worden, maar de meiden zijn ook genomineerd voor googleidol.... ;-)

    http://www.googleidol.com/

    geplaatst op
  • gaaf meide egt cool wat jullie doen

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.