VAC: Nedstat, MSN en Adfactor zoeken ook

19 januari 2006, 03:01

Om de commerci? insinuaties van de voorgaande VAC te nuanceren: Nedstat Benelux, MSN Microsoft en Adfactor zoeken ook nog mensen. Dit heb ik uit zeer betrouwbare bronnen vernomen; mijn messenger, mijn mailbox, en via de old skool telefoon. En nee, daar word ik niet voor betaald.

image Nedstat zoekt voor haar populaire product Sitestat een nieuwe marketing manager Benelux. De vorige marketing manager is voor zover ik weet het land ontvlucht. Als ik de nieuwe marketing manager was van Nedstat dan zou ik toch nog eens een goed gesprek aangaan met Adpepper welke hun Nedstat naam redelijk door het slijk hebben gehaald door pop-up?s te gaan vertonen op het overgenomen Nedstat Basic netwerk. Aan de andere kant zullen wellicht meer sites nu overstappen naar een betaalde versie van Nedstat. Daarnaast zou ik eens in gesprek gaan met de klanten. Ik denk dat er nog veel te verbeteren valt aan de huidige rapportage mogelijkheden. Waar moet de toekomstige marketing manager van Sitestat nog meer aan denken?

MSN Microsoft Nederland is op zoek naar een account manager. MSN telt inmiddels bijna 40 medewerkers. Nadat ze mijn voorgangster van het NBTC New York en oud manager bij Media Contacts (twee verschillende dames) gerekruteerd hebben zoeken ze nog steeds mensen. Op een of andere manier trekt MSN voornamelijk vrouwen aan. Hoe zou dat toch komen?

Vorig jaar startte Adfactor met de advertentie verkoop voor onder andere Geenstijl, Retecool en Schoolbank. Nu, nog geen jaar later, hebben ze een extra junior account manager aangenomen. Ondanks, volgens een enkele expert, nauwelijks serieuze adverteerders gaat het erg goed met ze. Het gaat zo goed met Adfactor dat ze ook nog twee stagiaires nodig hebben, ? stagiair marketing & sales en ? stagiair informatica. Bij Adfactor zijn ze altijd op zoek naar alternatieve vormen van online adverteren en daar kunnen de stagiairs een mooie bijdrage aan leveren.

Nu ik toch bezig ben: het NBTC is ook nog op zoek naar (interactieve) mensen.

Helaas niet voor in New York maar met ogeveer 100 sites wereldwijd kan de B2C afdeling op het hoofdkantoor nog iemand gebruiken met kennis van online marketing. Het liefst natuurlijk iemand die voor haar lol naar iedere IPAN, 212Amsterdam en Emerce event gaat zodat ik ook goed op de hoogte blijf hier in New York. Daarnaast hebben we regelmatig behoefte aan een html, flash, guru / editor op het hoofdkantoor. Op dit moment zijn we erg druk met het redesignen van alle sites. U kunt met mij contact opnemen voor meer informatie over de functies.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Misschien wordt het inmiddels toch tijd voor een M! vacaturebank zoals eerder besproken werd. Bij mij alleen al komen genoeg aanvragen binnen om wekelijks nieuwe vacatures online te zetten. Het aantal vacatures in de Nederlandse online marketing branche is wellicht nog niet zo groot als in New York maar met de lage instroom en de enorme groei in de branche begint het al ergens op te lijken. Nu de salari?ng nog.

Sinds April 2007 ben ik weer terug in Nederland als Freelance Online Marketer na tweeenhalfjaar in New York gewerkt te hebben voor het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). In mijn functie als Internet Manager adviseerde ik het NBTC op het gebied van online marketing en communicatie. De 21-talige(!) website Holland.com wordt in Nederland onderhouden maar vanuit 17 landen getarget op de verschillende doelgroepen per land. Zweedse studenten en Japanse zakenlui moeten allemaal uiteindelijk terecht kunnen op dezelfde website. Daarnaast worden er voor de Noord Amerikaanse markt websites en daarbijbehorende campagnes opgericht. In enkele gevallen wordt er samengewerkt met andere Bureaus voor Toerisme. Enkele van deze websites zijn: Trippist, Cool Capitals en Arts in Europe. Enkele noemenswaardige campagnes zijn: Bloggers in Amsterdam, Cool Capitals on Slate (artikel I Media Connection) en Discover your Holland (artikel Media Post) De nieuwste telg van de Amerikaanse tak van het NBTC is ook het laatste project waar ik voor het NBTC aan heb gewerkt: de Holland (2.0) website. Aan vorige functies als Strategist/Planner/Buyer/Analyst Interactive Media bij Media Contacts en IPAN coördinator van het kennisgebied Online Marketing heb ik veel kennis en een groot Nederlands netwerk overgehouden. In New York verbrede ik mijn kennis en netwerk tot ver over de Nederlandse grenzen en Web 1.0. Regelmatig bezoek ik events zoals de NY Tech Meetup en 212NYC en conferenties zoals AD:TECH waar ik tevens spreker en jurylid van ben geweest.

Categorie

9 Reacties

    Frits

    Nu we toch bezig zijn. Ik heb er wel problemen mee als je ongeveer de gehele ruimte van de homepage gebruikt. Waarom niet gewoon eerder afbreken. Dit is teveel.


    19 januari 2006 om 05:08
    LianneK

    ’t Lijkt bijna problematisch te worden. Ook wij hebben veel vacatures en vooral die in sales zijn niet altijd gemakkelijk op te vullen. Een M! vacaturebase is geen slecht plan… maar wat denk je van een M! trainings/ omscholings programma? Er zijn nog steeds veel mensen werkloos. Voor bedrijven die tóch al te weinig mensen hebben lastig om onervaren krachten aan te nemen. Ik heb niet zoveel verstand van subsidie, maar ik ruik wel een kansje hier…


    19 januari 2006 om 06:09
    media

    Bas en Frits, ik heb inmiddels een deel naar de more geplaatst.

    Bas, je schrijft ‘om de commerciële insinuaties te nuanceren’. Postings die ik plaats met VAC zijn in sommige gevallen wel degelijk commercieel. Bloggers van Marketingfacts hebben de vrijheid (mits niet overdreven) om dergelijke postings te plaatsen voor hun eigen bedrijf. Anderen zullen of met een hele bijzondere vacature moeten komen wil het spontaan gepost worden (bijv. full time blogger); in andere gevallen wordt een commerciele afspraak gemaakt. Dit is meteen een antwoord op de vraag/opmerking van Leonard Novick in de vorige posting!

    Nog iets anders, Nedtstat zal in mijn ogen toch echt met een beter product moeten komen willen ze hun positie de komende jaren kunnen vasthouden. Ik zou als ik hen was dan ook eerst maar eens investeren in productdevelopment. Dit is niet negatief bedoeld maar als opbouwende kritiek.


    19 januari 2006 om 06:13
    media

    Lianne, ik heb hier ook nog een lijstje van partijen die op zoek zijn naar goede mensen. Een vacaturebase zou inderdaad geen gek idee zijn; heb daar al eens vaker over gedacht.

    Eerst die nieuwe site maar eens in de lucht!


    19 januari 2006 om 06:15
    Jan

    @marco: Het kan aan mijn pc liggen, maar de link naar nu.nl levert een lege pagina op.


    19 januari 2006 om 07:18
    media

    Inmiddels aangepast Jan, zat inderdaad een foutje in de URL…


    19 januari 2006 om 07:24
    amsterdamant

    @bas:

    Ik begrijp dat ze een online medewerker nodig hebben bij NBTC: “Er zijn op dit moment geen vacatures vacant.” 😉


    19 januari 2006 om 07:48
    Gordon Lokenberg, Recruiter

    Dank voor de getoonde interesse in Nedstat. Ik ben echter van mening dat deze pagina niet gevuld moet gaan worden met vacatures, daarvoor zijn reeds sites te over. Benoem deze mogelijkheden op de site en hou het verder bij de echte marketingfacts.


    19 januari 2006 om 13:40
    BasPaauw

    Goedemorgen 😉 Ik ben het er mee eens dat Marketingfacts niet gevuld moet worden met vacatures. Ik sluit me dan ook volledig aan bij Marco zijn huidige beleid. Aan de andere kant lijkt het me, ook aan de reacties te zien, duidelijk dat er gewoon veel vacatures zijn in de branche. Zoals gezegd krijg ik bijna wekelijks vragen van vakgenoten of ik nog iemand ken of ergens contacten heb. Bij een werving en selectie bureau vragen ze hier rustig 15% van een jaarsalaris voor. Ik verwacht dan natuurlijk ook van alle bovengenoemde bedrijven een mooie scoop wanneer er weer wat nieuws is :-).

    En waarom dan niet een (kleine) vacaturebank hier? Apart van de weblog. OK, eerst de nieuwe site en Marco ook even wat rust gunnen. Maar als vele branchegenoten toch op deze site komen terwijl je op Jobnews of Monsterboard moet gaan zoeken naar online marketing vacatures dan lijkt het me niet zo’n gek idee. 212NYC heeft om precies dezelfde reden (en met succes) een banenbeurs gehouden en een vacaturebank opgezet.

    Bas (ex-)Recruiter


    19 januari 2006 om 14:26

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!