Tijdschrift voor Marketing, Nima en Tridion starten kennisplatform voor marketeers
Onder de naam ?Sharing Ambitions? start een Europees initiatief, gericht op het ondersteunen van (internationale) marketing- en communicatiemanagers bij de realisatie van hun marketingplannen en ambities.
Het platform is een initiatief van Tridion, Europees leverancier van Enterprise Content Management-software, in samenwerking met vooraanstaande lokale marketingorganisaties. In Nederland wordt het platform gerealiseerd in samenwerking met het Tijdschrift voor Marketing en het Nima. Het platform zal met name gericht zijn op de innovatieve inzet van technologie bij de formulering en de implementatie van merk- en marketingbeleid.
Centraal binnen het Sharing Ambitions initiatief staat het online platform www.sharingambitions.com/nl waar de marketeer toegang heeft tot informatie en instrumenten om zijn of haar ambities te realiseren. Naast het online medium zullen de partners ook seminars, workshops en ronde-tafelbijeenkomsten organiseren op het gebied van marketing, branding en communicatie, steeds in combinatie met de inzet van technologie. Het is de bedoeling dat Sharing Ambitions hiermee uitgroeit tot een permanente ontmoetingplaats voor internationale marketeers.
Aan de hand van interviews met diverse vooraanstaande marketeers en marketingdeskundigen krijgen bezoekers de mogelijkheid om actief te participeren en mee te discussi?ren. Daarnaast krijgen zij praktijkvoorbeelden waarin getoond wordt hoe technologie gebruikt kan worden voor het bereiken van commerci?le marketingdoelstellingen. Een interactieve ?Ambition Scan? geeft, na het beantwoorden van een tiental vragen, direct inzicht in hoe de ambities kunnen worden waargemaakt. Nieuwsbrieven en informatie over evenementen complementeren het geheel. Na de zomer is het de bedoeling een ?expert? forum toe te voegen waarop marketeers hun vragen kunnen stellen aan een forum van deskundigen.
Bron: