Portret van een thuiswerker: doe je mee?

13 maart 2013, 12:32

Marketingfacts en Nuon starten serie over de voor- en nadelen van thuiswerken

We leven allemaal online. En dat heeft veel voordelen. Een van de belangrijkste is nog wel dat we niet per se naar die grauwe kantoortuin hoeven om te werken. Dat is helemaal makkelijk voor zzp'ers: je kunt nu voor jezelf beginnen zonder een dure werkplek in een hoge toren – of een betaalbare plek op een afgebladderd industrieterrein. Nee, gewoon met je pyjama aan je mailtjes wegwerken en lekker Skypen achter de keukentafel. Thuiswerken regelt hard, vrijheid en blijheid! Of…?

Advertisement

De voor- en nadelen van thuiswerken

In een serie artikelen gaan Nuon en Marketingfacts in het kader van Kantoor aan Huis aandacht besteden aan thuiswerkers, o.a. in de vorm van video-interviews. Wat deed ze besluiten om vanachter de eigen voordeur de wereld te veroveren? Wat maakt het thuiswerken tot een feest? Maar ook: wat missen ze vooral? En waar lopen ze allemaal tegenaan?

Want je krijgt nogal wat voor je kiezen als zelfstandige. Dingen die je niet per se van tevoren had voorzien. Want hoe zit het met financiële zaken, zoals je belastingen en je pensioen? Maar natuurlijk, en misschien nog wel belangrijker, ook zaken als je werk-privébalans: eindelijk weer koken voor je gezin, maar ook huilende kinderen tijdens een belangrijk telefoontje en een hond die moet worden uitgelaten als het niet uitkomt.

Videoportretten

We gaan dus op zoek naar dergelijke verhalen, vijf ervan om precies te zijn. Henk Jan Winkeldermaat, beter bekend als Punkmedia en o.a. bekend van Mijnmoment.com, zal portretten maken van vijf thuiswerkers die het leuk vinden om hun ervaringen én hun thuiswerkplek te delen met onze lezers.

Lijkt het je leuk om mee te doen aan zo'n video-interview? Of ken je iemand die dat leuk lijkt? Laat het ons weten via de mail (zie instructies hieronder). En wie weet zien we je dan binnenkort terug hier op Marketingfacts!

Aanmelden

Helaas kun je je niet meer aanmelden. We hebben inmiddels vele aanmeldingen binnen gehad. Hierbinnen heeft een selectie plaatsgevonden en de gelukkigen en afvallers zijn geïnformeerd.

Ben je thuiswerker en vind je het leuk om geportretteerd te worden? Mail ons dan met de volgende informatie:

  • je naam

  • je bedrijfsnaam

  • wat je doet/levert vanuit huis

  • een korte motivatie (hoe korter hoe sterker!) waarom het interessant is om jou thuis te komen filmen!

Alvast bedankt voor je reactie!

Credits afbeelding: DavidMartynHunt (CC)

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Bart Lukassen

    Hoe leuk : ) Ik heb mij direct aangemeld!


    13 maart 2013 om 20:07
    Sylvia Maas

    Ik ben benieuwd naar de resultaten… ik heb juist bewust gekozen voor een kantoor!

    Groeten,

    Sylvia Maas, KIK Marketing en Communicatie


    14 maart 2013 om 12:30
    Marie Louise Grove

    Wat goed, zo’n diepte-interview. Maak al deze kantoren in gewone woonwijken maar zichtbaar. Sinds ik als ZZP-er thuis werk, kook ik niet meer. Ik woon in de werkkamer. Oftewel: stoppen is moeilijk. En de wekker gaat ook gewoon nog iedere dag. Maar regelmatig trakteer ik mezelf: dan begin ik met een rondje fitness en yoga – thuis, op zolder. De logeerhond dwingt me frisse lucht te halen.

    Wat ik mis? Sociale contacten, collega’s om mee te sparren en zomaar nieuwtjes uit te wisselen.

    Ik ben benieuwd! la Grove, professional in communicatie & evenementen.


    26 maart 2013 om 20:06
    Shirley Born

    Ik vond het videointerview geweldig om te doen. Ik ben benieuwd wanneer mijn interview en de andere delen online komen. Sjurlie Fotografie


    21 mei 2013 om 21:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!