Over de kracht van een klantgerichte cultuur

Zanna interviewt Sam Stern (LinkedIn), Customer Experience Expert bij LinkedIn. In deze podcast spreken ze over de kracht van een klantgerichte cultuur.

9 november 2023, 07:00 1306 x gelezen

6 Redenen om deze podcast te luisteren:


1. Allemaal werken aan hetzelfde doel
Leer hoe een klantgerichte cultuur ervoor zorgt dat elk lid van je team, van medewerkers achter de schermen tot medewerkers met klantcontact, begrijpt hoe hun dagelijkse inspanningen bijdragen aan het leveren van uitzonderlijke klantervaringen. Deze afstemming is de geheime saus voor het bevorderen van samenwerking over alle afdelingen heen. Sam onderstreept hoe belangrijk het is om je team te helpen de waarde van hun individuele bijdragen aan het bereiken van klantgerichte doelen te erkennen.

2. Bedrijfsimpact
Ontdek de magie die ontstaat wanneer medewerkers het verband ontdekken tussen het bieden van geweldige klantervaringen en tastbaar zakelijk succes. Sam onderstreept hoe belangrijk het is om je team te helpen de waarde te zien van hun individuele inbreng die bijdraagt aan de klantgerichte cultuur en de doelstellingen van de organisatie.

3. Beheersbare verandering
In een klantgerichte cultuur benadrukt Sam het creëren van een raamwerk waardoor verandering beheersbaar aanvoelt en goed binnen de mogelijkheden van elke medewerker valt. Moedig je medewerkers aan om kleine maar impactvolle veranderingen in hun rol door te voeren, en tegelijkertijd bij te dragen aan de bredere doelstelling van klantgerichtheid.

4. Het cultiveren van een klantgerichte cultuur kost tijd
Cultuurtransformatie is geen sprint; het is een marathon. Sam biedt waardevolle inzichten in waarom het vaak meerdere jaren duurt om een klantgerichte cultuur tot stand te brengen en hoe deze transformatie kan worden nagestreefd naast onmiddellijke verbeteringen van de klantervaring.

5. Het belang van Medewerkersbetrokkenheid
Ontdek de cruciale link tussen de betrokkenheid van medewerkers en het leveren van uitzonderlijke klantervaringen. Zanna en Sam benadrukken dat betrokken medewerkers, gewapend met een sterk gevoel van doelgerichtheid en de vrijheid om de kwaliteit van de klantenservice te verbeteren, een gamechanger voor bedrijven kunnen zijn.

6. De Bright Spots-analyse
De Bright Spots-analyse is een krachtige techniek om toppresteerders binnen je organisatie te identificeren. Door te begrijpen wat deze toppresteerders onderscheidt van de rest, kun je interventies, trainingen of hulpmiddelen inzetten om andere werknemers in staat te stellen dit gedrag te ontwikkelen en de klantervaring verder te verbeteren.

Nieuwsgierig? Luister de podcast en laat je inspireren!

 

Zanna van der Aa
Organisatie adviseur bij Accelerate In Experience

Mijn 'reason of being' is ervoor te zorgen dat organisaties goed omgaan met mensen: klanten én medewerkers. In de afgelopen 20 jaar heb ik zowel vanuit onderzoek (PhD in CX) als praktijkervaring continu methodieken ontwikkeld die deze softe droom vertalen in de hard meetbare taal van organisaties. Deze methodiek is inmiddels internationaal bewezen, in meer dan 12 landen. In mijn boek Klantsignaalmanagement beschrijf ik mijn visie en methodiek vanwaaruit ik nog steeds werk en op mijn website Accelerate In Experience vind je recente nieuwe inzichten om dagelijks het verschil te maken voor klanten en medewerkers.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!