Nieuw vakblad voor webwinkeliers gelanceerd op Marketing3
Vanavond werd tijdens Marketing3 een nieuw Nederlands vakblad voor webwinkeliers gelanceerd: Twinkle. Het blad, dat zich richt op managers en professionals in de thuiswinkelbranche, zal eind november voor het eerst verschijnen in een oplage van 8000 exemplaren.
“Twinkle laat verkopers op afstand schitteren. De belangrijkste aspecten van uw dagelijkse praktijk worden snel en zeer leesbaar geboden”, omschrijft uitgever BBP het magazine. Het wil met het blad alle partijen – ondernemers en toeleveranciers maar ook de politiek – voorzien van praktische informatie.
Leden van de brancheorganisatie Thuiswinkel.org zijn automatisch en kosteloos geabonneerd op het blad, en ook voor andere web-winkeliers is het abonnement gratis. Het blad zal 8 maal per jaar verschijnen en wordt ondersteund met een website die relevant nieuws en informatie biedt.
Bronnen: twinklemagazine.nl, ebase.nl
Ff voor mijn beleving, een geprint magazine voor webwinkels? Geen e-zine met branche-log of een virtueel clubhuis voor digitale ondernemers? Kweenie!
Ik geloof er wel in. Webwinkeliers zitten al de godganse dag met hun neus in de monitor, ik zie ze best af en toe relaxen met een kop koffie en een goed blad. De dagelijkse korte kost vind je wel op de site en elders, de achtergrondverhalen van je concurrenten en voorbeelden kun je vervolgens in je luie stoel lezen. Komt bij dat het abonnement gratis is voor de doelgroep. Bij een betaald abonnement voor een internetmagazine zou ik ook mijn twijfels hebben.
Of een branche-log of virtueel clubhuis zoveel zin zou hebben weet ik niet. Kans is reëel dat die vooral het domein zouden/gaan worden van de zolderkamer-hobbyisten en startende eenpitters, waardoor veel discussies op pixelkniveau gevoerd gaan worden en de grote webwinkeliers (dus grote adverteerders) wegblijven.
Fraaie vormgeving trouwens.
Ehh… Dat blad.
Dus.
Anders, met hun neus in de monitor. Hmm… zoiets als jij en ik misschien? Hoeveel vakbladen lees jij van papier? Ik scan adfo, reclameweek, broadcast en emerce. Maar in mijn ‘vakgebied’ ontvang ik nieuwsbrieven en bezoek ik websites/logs. En ja Marco de website ziet er wel aardig uit. Maar toch, business print….
We hebben natuurlijk wel onderzoek gedaan naar de behoefte van een magazine. Willen webwinkeliers wel een blad of lezen ze liever online? Ze wilden graag een blad, was de uitkomst. Vandaar.
Niet de behoefte van, maar aan een magazine natuurlijk.
@ Anders
Zeker mooie vormgeving. Wie is zij?
33 euro administratiekosten is bij een eenjarig abonnement toch nog ruim 4 euro per nummer. Maar ik laat me graag verleiden door de 3 proefnummers die ik gratis tegemoet mag zien.
Ik vind ut een geweldig blad! Ziet er profi uit. De eerste B2B glossy! …
Website ziet er ook goed uit! 😀
Maar wie is nou die prachtige vrouw ?
Supergoed initiatief! Heeft de shoppingmarkt zeker behoefte aan en slim om meteen alle Thuiswinkel.org-leden te abonneren!
Waarom komt er in januari een weblog als je nu al kunt reageren op de nieuws-items op twinklemagazine.nl? Het is al lastig zat om die content dagelijks te vullen en de bezoekers aan het reageren te krijgen. Ik betwijfel of het zin heeft om twee newsfeeds te moeten vullen. Liever 1 ding goed doen dan twee dingen half, zou ik zeggen.
@henkjan
Volgens mij is het Mabel Wisse Smit.
Heb het eerste nummer inmiddels gelezen. Leuk en interessant tijdschrift maar ben wel benieuwd hoe lang ze het kunnen volhouden om met interessante items te komen zonder te verzanden in een tijdschrift vol met advertorials. Het onderwerp is immers redelijk beperkt.
Waarom komt er in januari een weblog als je nu al kunt reageren op de nieuws-items op twinklemagazine.nl? Het is al lastig zat om die content dagelijks te vullen en de bezoekers aan het reageren te krijgen. Ik betwijfel of het zin heeft om twee newsfeeds te moeten vullen. Liever 1 ding goed doen dan twee dingen half, zou ik zeggen.
Het wordt een ander soort weblog dan jij hier beschrijft. In ieder geval gevuld door één persoon die heel wat zinnigs heeft te vertellen 😉
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!