Myspace.com verkocht voor half miljard

18 juli 2005, 19:24

Via Hyped lees ik net dat News Corporation, het mediaconcern van de Amerikaans-Australische magnaat Rupert Murdoch, voor 580 miljoen dollar Intermix Media koopt.

Belangrijkste product van Intermix Media is Myspace.com, een “sociaal netwerk” site. Daarnaast heeft het bedrijf ook nog dertig andere sites, die samen met MySpace.com 45 miljoen bezoekers per maand trekken. MySpace.com heeft ca. 20 miljoen leden in de groep 16-34 jaar.

Sinds kort heb ik ook een eigen space bij MySpace.com en ik blijf me verbazen over het feit dat het zo populair is (vooral bij aziatische jongeren uit de Bay-area). Het is vanuit gebruik en vormgeving een dramatische omgeving waar ik na een half uur hoofdpijn krijg van de diversiteit aan kleuren, geluiden en beelden. Ben nog steeds op zoek naar de reden van het succes dat vooralsnog leid naar een soort van creativiteit en complete vrijheid.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Roy Huiskes – chapter42

    overigens is de reden heel simpel, juist het feit dat ze zo’n grote vrijheid krijgen is denk ik een groot deel van het succes. bands worden erop gepromoot, allerlei scene’s maken daar een contact board…


    18 juli 2005 om 20:00
    claudio

    In vergelijking met andere ‘social network sites’ geeft Myspace.com de gebruiker een grote vrijheid. Ook mede door het aantal ‘populaire’ bands in ieder genre trekt een enorm aantal mensen aan. Niet voor niets dus dat er een grote vis deze relatieve kleine site heeft opgeslokt.


    19 juli 2005 om 05:16
    Jasper Jan

    Het is een site die vergelijkbaar is met CU2. Het is een typisch jongeren geval, waar volwassenen fronsend naar kijken vanwege het gebrek aan privacy en de onrustige vormgeving. Wel moeilijk om geld mee te verdienen, want tegen de stijd dat deze jongeren geld gaan verdienen verkassen ze volgens mij naar betere sites.


    19 juli 2005 om 09:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!