Je bekijkt een artikel van Teamleader
partner

Met cloud-based CRM je omzet verhogen #adv

27 november 2017, 13:30

Investeren in een goed CRM-systeem is helemaal geen gek idee. Waarom? Het helpt je bijvoorbeeld meer en beter te verkopen, klantrelaties te verbeteren en bedrijfsprocessen te optimaliseren. In dit artikel lees je hoe deze software je gaat helpen met het verhogen van je omzet.

Betere klantrelaties

Met behulp van cloud-based CRM kun je altijd en overal verder bouwen op voorgaande interacties. Wat doe je als een sales-deal gepauzeerd was vanwege de businesstrip van de CEO? In je achterhoofd een notitie maken om daar de volgende keer naar te vragen, maar in de praktijk vergeet je dit negen van de tien keer…

CRM vangt je op: het helpt je relaties te bouwen en onderhouden door alle informatie (van contactgegevens tot inhoudelijke klantinteracties) voor je te bewaren en inzichtelijk te maken. Ideaal ook voor het bewaren van klantfeedback: daar versterk je je relaties zeker mee. Voor de meeste bedrijven geldt dat in contact blijven met klanten een positieve impact op de klantrelatie heeft.

Meer en beter verkopen

Verhoog je omzet door te investeren in een CRM om je sales pijplijn goed op te volgen. De software helpt je om de verschillende stadia van een lead bij te houden en de juiste acties te ondernemen. Het overzicht met de bedragen die iedere klant factureert of uitgeeft, geeft jou in één oogopslag inzicht in de meest winstgevende klanten. Gebruik deze informatie om patronen te ontdekken en daarop te anticiperen: veronderstel dat je veel klanten hebt die zich als zzp’er laten inhuren als consultant, dan heeft het waarschijnlijk weinig zin om een deal proberen te sluiten met een grote retail-speler.

In veel bedrijven zijn cross-selling en upselling waardevolle saleskansen. Een CRM kan je vertellen welke klanten al overwogen hebben een bepaald product te kopen. Filter op deze criteria in je database om nieuwe saleskansen te vinden. Geen gek idee, als je weet dat het 50 procent makkelijker is om een service of product te verkopen aan een bestaande klant.

Blijf de concurrentie voor

Het feit dat de Europese commissie meer dan 5 miljard euro in de digitale innovatie van de Europese industrie stopt, bevestigt dat digitalisering meer dan serieus genomen wordt. De meeste bedrijven investeren daarom al in de digitalisering van hun bedrijf. Een cloud-based CRM is daar onderdeel van.

Het is hopelijk geen nieuws als we je vertellen dat ‘klanttevredenheid op één zetten’ een essentieel onderdeel zou moeten zijn van je strategie. Waarom een CRM jou met kop en schouders boven de rest kan doen uitsteken? Het helpt je om meer customer centric te worden en de klanttevredenheid te verbeteren door ieder contactmoment zo soepel en kort mogelijk te laten verlopen.

Tijd en geld besparen

Een cloud-based CRM sluit je aan op je marketingkanalen en de data loopt er als vanzelf in. Ga voor de lol eens na hoe veel tijd en geld je met geautomatiseerde profielverrijking en dataverzameling kunt besparen.

Sommige cloud-based software is ook beschikbaar als mobiele applicatie. Je hoeft dus nooit meer iets te vergeten als je onderweg bent. Je voegt informatie in real-time aan je CRM toe: dit verkleint het risico op fouten en verrijkt direct je database. Je houdt alle mogelijke details van het salesproces gemakkelijk bij.

Kies eventueel een CRM-systeem dat aansluit op het facturatieproces, dan kun je deals, offertes en projecten vaak automatisch omzetten in een factuur. Met een geoptimaliseerd bedrijfsproces als resultaat.

Verbeterde bedrijfsprocessen

Met een CRM kun je verschillende afdelingen op één lijn krijgen. Een behoorlijke uitdaging, maar absoluut niet onmogelijk. Door op ieder moment toegang te hebben tot informatie, hebben collega’s meer inzicht in de taken en resultaten van de ander. Gebruik deze inzichten om gemeenschappelijke doelen en verwachtingen te creëren. Dit helpt je om elkaar te motiveren meer efficiënt te werken.

Het centraliseren van informatie kan een grote impact hebben op je bedrijf, van sales tot support. Heb je je wel eens een wandelende encyclopedie gevoeld? In plaats van alle belangrijke informatie op het bordje van een persoon te leggen, kun je alle informatie opslaan in een CRM. Iedere medewerker kan alle klantinformatie, taken, notities en projecten inzien. Dat maakt het een stuk makkelijker om informatie te delen.

Kies een CRM dat aansluit bij jullie behoeften

Een cloud-based CRM helpt je waardevolle inzichten in klantdata en de prestaties van het team te verkrijgen. Het stelt je in staat om te focussen op klanttevredenheid en meer efficiënt samen te werken, het houdt terugkerende problemen bij en voert een globale analyse uit. Een CRM-tool automatiseert het administratieve werk, je team bespaart kostbare tijd wat gebruikt kan worden voor belangrijkere en meer winstgevende taken.

Niet alle CRM-software is dezelfde, maar cloud-based CRM biedt de mogelijkheid het gemakkelijk aan te passen en integreren, zodat je kan blijven werken met je favoriete tools. Boekhouding, marketing, online betaalmogelijkheden – noem maar op! Kies een CRM dat de behoeften en wensen van je bedrijf vervult en je zal tijd en geld besparen om meer omzet te genereren. Misschien is Teamleader CRM iets voor je. Probeer het nu 14 dagen gratis uit.

Teamleader CRM: one overview for all your customer data. Easy to use, accessible at any time and at any place. Our tool allows you to online manage your customers, send invoices and easily plan projects to help you speed up your administration. Have a question? We are here to help!

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!