Media Markt met de billen bloot

5 oktober 2005, 17:08

Batteries not included Je medewerkers onder vermelding van je bedrijfsnaam in een blootblad? De meeste managers zouden zich bij de gedachte alleen al een Tibetaanse rolberoerte schrikken. Zo niet de directie van de Media Markt. Toen de Playboy hen benaderde voor een fotoshoot onder de noemer “Meiden van de Media Markt”, waren de hoge heren direct enthousiast.

Playboy plaatste met volledige toestemming posters in de verschillende vestigingen om kandidaten te zoeken, en ontving een “overweldigend aantal” reacties. Na publicatie – morgen, mannen, morgen – krijgen alle consumenten die een aankoop doen bij de electronicaketen, een gratis exemplaar mee. Kijk vooral ook eens op de site van Media Markt.

Nou kunnen C&A en Blokker niet achterblijven natuurlijk.

Anders Floor
Ondernemer bij Dimmle

Categorie
Tags

14 Reacties

    De Mol

    In Duitsland hebben ze dit vorig jaar toch al gedaan?


    5 oktober 2005 om 17:35
    Tobias

    De mensen van mijn Blokker hoef ik niet naakt in de Playboy.

    En inderdaad, dit is al eerder gedaan in Duitsland.


    5 oktober 2005 om 17:57
    Jacobien

    Weer geen lekkere mannen natuurlijk…

    (Heb mijn feministische inborst maar even achter het behang geplakt.) Ik vind het alleen niet slim dat ze het zo prominent op de website zetten. Ik denk dat ze daarmee toch wel wat klanten wegjagen. En echt niet alleen vrouwen.

    Ze hebben overigens een filiaal in Ede. De uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen was daar o.a. CDA 20%, SGP 11% en Christen Unie 10%.

    Beniewd wat daar volgende week in de plaatselijke krant staat…


    5 oktober 2005 om 17:58
    Jonathan Marks

    if only they had a better website with product info…no if you want something from Media Markt, you have to do all the research yourself. My biggest laugh was being told that the batteries for the Lowe mobile handset were no longer in stock, or being made, for a handset I had bought earlier the same day! Great prices…lousy staff training. I notice in Amsterdam they use Blu-Ray laser discs as a video source to make even the worst LG plasma/LCD screens look fantastic. Don’t try this at home folks….your mileage may vary.


    5 oktober 2005 om 18:07
    neoMagic

    Zelf heb ik een halfjaartje meegedraaid bij MediaMarkt Amsterdam en inderdaad: de trainingen zijn zwaar onder de maat, dat is ook de reden eigenlijk dat ik er weg ben gegaan. Omdat ik wél redelijke vakkennis had, kwamen al mijn collega’s naar mij toe met vragen (niet arrogant bedoeld overigens)… Dat vond ik eigenlijk te triest voor woorden – waarop selecteren ze hun personeel dan, vraag je je dan af!

    Maargoed, on topic: typisch MediaMarkt dit, echt de grenzen opzoeken. Teksten op affiches en dergelijke zijn ook altijd vreselijk dubbelzinnig… Wat dat betreft is hun marketing erg “mannelijk” te noemen. Als man vind ik het geen onaardig gezicht zo op de homepage van MediaMarkt, maar ik kan me goed voorstellen dat het bij sommige mensen in het verkeede keelgat schiet! Tricky business of tactische marketing, we’ll see…


    5 oktober 2005 om 19:33
    youlike

    “Jonathan Marks: Great prices…lousy staff training.”

    Euh who needs staff training here … we are talking naked women.

    :p


    5 oktober 2005 om 20:06
    Henry Hardcore

    Briljante actie, al is het waarschijnlijk een een, twee-tje van Playboy en Media Mokkels


    5 oktober 2005 om 20:10
    punkey

    Verdorie…ben er vandaag geweest voor iets onbenulligs wat ik ook morgen had kunnen halen. Nu moet ik weer iets anders onbenulligs gaan bedenken….lege Cd’s ofzo…


    5 oktober 2005 om 21:02
    mangold

    @Marco: Ik heb zomaar het vermoeden dat zo’n geintje bij ons alleen maar afschrikwekkend werkt 😉


    6 oktober 2005 om 07:23
    Jacobien

    @Carl

    LOL

    Maar alles is beter dan dat jochie uit de Chevrolet Matiz reclame 😉


    6 oktober 2005 om 07:38
    Melanie

    All men stand back my feminist side is about to come out. It really is the oldest trick in the book. If you don’t know how to sell your product just use sex. Many men are really too easy to manipulate.

    However, women are also a main driving force behind many purchases. I agree with Jacobien that the Media Markt should not give the publication such a prominent place on the site or in the shop. Readers of the Playboy will be encouraged to go to the Media Markt but I don’t think many people who have already taken the time to visit the shop/site need to see naked women in order to be encouraged to make a purchase. It can only damage their image.

    It is a good promotion for the PlayBoy though.


    6 oktober 2005 om 07:43
    Jonathan Marks

    Problem is the beautiful women in the magazine don’t actually work in MediaMarkt. Melanie is right – its is great exposure for PlayBoy…rather short term exposure for Media Markt. They’re getting ready to offload the old types of LCD displays before Xmas, before the HD ready screens come at the start of Jan 06…..but that’s another story.


    6 oktober 2005 om 08:27
    Tjalling

    Toevallig woon ik in Leeuwarden en kreeg hem aangeboden bij de afrekening en heb de dames natuurlijk bekeken, vind het wel leuk om te zien, leuke reportage, voor de dames wel iets aparts om te doen maar ik als man zijnde niet echt vaker bij de media markt maar vind het wel een leuk toetje. Bij de kassa zeiden ze de wintereditie ja leuk, dan zitten wij er warmpjes erbij. Heel erg leuk en fantastisch dat die dames het aan durfden. Verder No one knows, in ieder geval leuk en bedankt, Tjalling Kuipers

    Kwelderstraat 9-B, 8931 AV Leeuwarden


    8 oktober 2005 om 21:16
    Hank

    De foto’s van de Duitse mediamarkt girls waren beter dan de van de nederlandse. Wel stoer van de Mediamarkt dat ze playboy, of het nou effectief is of niet, gebruiken als promotiemiddel


    24 januari 2006 om 17:43

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!