LA Times laat haar lezers corrigeren

14 juni 2005, 05:36

De Los Angeles Times start binnenkort een gedurft experiment: ze laat haar lezers de gepubliceerde artikelen corrigeren, op de manier zoals een Wiki werkt:

“Watch next week for the introduction of ‘wikitorials’ ? an online feature that will empower you to rewrite Los Angeles Times editorials.”

In de editor’s note van 12 juni staat nog meer interessants, zoals bijvoorbeeld:

“‘Thinking Out Loud’ is an experiment in making up our minds in public. Starting with two national issues, immigration and traffic, that are especially important to us in Southern California, we will devote space in all of our precincts ? editorials, Op-Eds, the Sunday Opinion section (and watch out for a redesign and name change there!) and our website ? to exploring aspects and alternate views of these subjects. We don’t have a solution, and there may not be a good one. But that is no excuse for failing to come up with the best one. We hope this process will help us do it.”

En zijn voormalige collega Chris Anderson schrijft erover:

“Kinsley’s plan seems to draw heavily from blog-culture conventions. Examples include:

  • A human (ie, non-institutional, non-bossy) voice, ranging from the editor’s note itself to A SoCal Life, which is meant to be personal reflections on LA living.
  • Publicly acknowledging internal disagreement.
  • Encouraging audience participation (wikitorials).
  • Links to comment elsewhere, in the form of critiques of other newspaper op-eds.
  • A willingness to offer incomplete thinking, acknowledged as such, on the hope that the public exercise will result in a better exploration of the issues.”
Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

4 Reacties

    RichardOsinga

    DIt vind ik echt lef! Mooi experiment, benieuwd hoe het gaat lopen.


    15 juni 2005 om 05:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!