iTook iCoke.nl

23 mei 2005, 12:00

iTook iCoke.nl

Coca-Cola werkt internationaal aan een nieuw interactief marketingproject om jongeren aan zich te binden. Het geheel is een mix van mobieltjes, internet en entertainment en heeft de naam iCoke meegekregen, hetgeen mij meteen deed denken aan iPod.

De Canadese en Chinese site zijn inmiddels online. Ook in andere landen, zoals Belgie en Frankrijk is het domein geregistreerd en wordt het (vooralsnog) geredirect naar de corporate site www.coca-cola.com.

Alleen in Nederland zit men te slapen, om de woorden van het Communicatiedagblad eens te gebruiken. Ik was eind vorige week in staat het Nederlandse domein www.iCoke.nl te registreren.

Overigens geheel als ludieke aktie; Ik ga als marketeer Coca-Cola niet tegenwerken. Het domein sta ik zonder meer af aan Coca-Cola, tegen betaling van de door mij gemaakte registratie- en redirectkosten en een vrijwillige bijdrage van Coca-Cola aan het Wereld Natuur Fonds 😉

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

7 Reacties

    Bas van Eijk

    Ondanks je ludieke aktie is en blijft het domeinkapen en vind ik persoonlijk dat je je tijd beter kunt steken in zinvolle dingen. Tenzij je een virtuele cokeshop wou starten, dan is die domeinnaam natuurlijk wel van toepassing 😀


    23 mei 2005 om 16:58
    evroekel

    @Bas: Ik had kunnen schrijven dat je, voordat e.e.a. bekend wordt, de domeinen moet regelen. Dat zou, denk ik, als een open deur worden ervaren.

    Met deze ludieke aktie worden veel meer marketeers wakker geschud en is het signaal vele malen krachtiger. Gezien de waarschuwing die er nu vanuit gaat, zie ik dit zeker als een zinvolle, maar ook ludieke aktie.


    23 mei 2005 om 17:15
    Bas van Eijk

    @Erik,

    Ik hoop maar dat de verantwoordelijke binnen Coka~Cola voor het claimen van die domeinnaam er geen problemen mee krijgt.


    24 mei 2005 om 06:08
    Robert Gaal

    Even voor de duidelijkheid: dit gebeurt dagelijks, al dan niet meerdere keren per dag.

    Laatst nog de firma “Check-reg” die waarschuwde voor beschikbare domeinen van oa. Unilever. Het domein checkreg.nl was alleen op dat moment nog vrij 😉


    24 mei 2005 om 07:02
    Bas

    Erik, mooie actie. Grote bedrijven moeten leren meteen een domein naar te reggen. En ook het WNF deel ervan is mooi, hoewel ik er zelf een “goed doel naar keuze” van had gemaakt.


    24 mei 2005 om 11:51
    Derhalve

    Vrijwillige bijdrage. Hoe goet het ook klinkt, vrijwillig is natuurlijk niet 😀


    24 mei 2005 om 17:12
    Derhalve

    Om aan te tonen dat ik wel kan spellen onderstaand even een rectificatie van mijn bovenstaande post 😀

    Vrijwillige bijdrage? Hoe goed het ook klinkt, vrijwillig is het natuurlijk niet 😀


    24 mei 2005 om 17:13

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief