Interbrand Top 100: Coca Cola blijft sterkste merk

Interbrand Top 100: Coca Cola blijft sterkste merk

Google, Zara, Apple en Nintendo zijn dit jaar de topstijgers in de Businessweek/Interbrand top 100 van beste globale merken (lees hier het officiële persbericht in pdf, via: webwire.com).

Grote verliezers zijn er ook. Gap verloor met 19 procent terrein, en Ford met 15 procent. Uit het persbericht:

‘Even such perennial winners as Coca-Cola (No. 1) can have trouble boosting their brand. The beverage giant claimed the top spot for the seventh year in a row mostly because it is big and everywhere, but it failed to further grow its reputation because its move into healthier drinks has yet to resonate.’

Businessweek heeft de hele top 100 van merken hier gepubliceerd, als je doorklikt krijg je een merkbeschrijving. Dat hadden we hier op MF niet beter kunnen doen, natuurlijk. Als je de lijst bekijkt is het interessant om te zien dat de fluctuaties in de top 10 nihil zijn. Merkkracht blijft duidelijk jaren doordreunen.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.